شیراز؛

وضعیت حجم آب پشت سدهای فارس

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای فارس از پر شدن حدود 50 درصد از مخازن سدهای استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانوضعیت حجم آب پشت سدهای فارس از شیراز؛ محمدرضا ارجمند مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای فارس گفت: حجم آب پشت سدهای استان به یک میلیارد و ۴۴۸ میلیون متر مکعب رسید.

ارجمند از پر شدن حدود ۵۰ درصد از مخازن سدهای استان خبر داد و افزود: در هر ثانیه ۱۸ مترمکعب به حجم آب در سدهای استان اضافه می شود.

وی ادامه داد: سدهای فارس دو میلیارد و ۹۲۱ میلیون متر مکعب گنجایش ذخیره آب دارند که اکنون یک میلیارد و ۴۹۲ میلیون مترمکعب آب در این سد‌ها جمع شده که این مقدارآب کمی بیش از ۵۰ درصد از ظرفیت سدهای استان است.

ارجمند بیان کرد: از یک میلیارد و ۴۹۲ میلیون متر مکعب آب موجود در سدهای استان، ۴۸۶ میلیون متر مکعب آن حجم مرده آب است و فقط ۱۰۰۶ میلیون متر مکعب قابل استفاده است.

وی اظهار داشت: سد درودزن با گنجایش ۹۹۳ میلیون متر مکعب تنها ۳۹۷ میلیون متر مکعب آب جمع شده که از این میزان ۳۳۰ میلیون متر مکعب آن حجم مرده آب است و فقط ۶۷ میلیون مترمکعب از آب موجود در این سد قابلیت استفاده دارد.

ارجمند تصریح کرد: در سد ملاصدرا با گنجایش ذخیره سازی ۴۴۰ میلیون متر کعب آب، ۶۸ میلیون متر مکعب آب ذخیره شده که ۶۰ میلیون متر مکعب آن حجم آب مرده است.

وی گفت: در سد سلمان فارسی با ۹۷۰ میلیون مترمکعب گنجایش ذخیره آب، ۸۳۲ میلیون مترمکعب آب موجود است و در سد تنگاب فیروزآباد نیز با گنجایش ۱۳۰ میلیون متر مکعب آب، ۶۸ میلیون مترمکعب آب ذخیره سازی شده است.

ارجمند افزود: حجم آب مرده در سد سلمان فارسی ۷۰ میلیون مترمکعب و در سد تنگاب فیروزآباد ۴ میلیون مترمکعب است.

وی بیان کرد: در سد رودبال نیز با ۸۲ میلیون متر مکعب گنجایش ذخیره آب ۷۹ میلیون متر مکعب آب در آن موجود است که ۱۰ میلیون متر مکعب آن حجم مرده است.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای فارس تصریح کرد: در سد چشمه عاشق نیز با ۶۹ میلیون متر مکعب گنجایش ذخیره آب ۴۴ میلیون متر مکعب آب در آن موجود است.

ارجمند بیان کرد: حجم ذخیره آب در 2 سد سیوند و ایزدخواست به دلیل نبود باردنگی مناسب در حوضه آبریز اطراف آن چندان چشمگیر نیست.

وی اظهار داشت: شهروندان از شنا کردن در اماکن و تاسیسات آبی و رودخانه‌های استان خودداری کنند و گر نه عواقب آن با خود افراد است.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار