افزایش مدت ماندگاری داروی نوترکیب سرطان مثانه برای صادرات/ اینتروزیکال ۶ ماه آینده پودری میشود

رئیس انستیتو پاستور ایران با اشاره به افزایش مدت ماندگاری داروی نوترکیب سرطان مثانه موسوم به ب.ث.ژ اینتروزیکال از پودری شدن آن برای رفع مشکل صادرات این دارو خبر داد.

افزایش مدت ماندگاری داروی نوترکیب سرطان مثانه برای صادرات/ انتروزیکال 6 ماه آینده پودری میشودمصطفی قانعی رییس انستیتو پاستور ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره پودری شدن داروی نوترکیب ضد سرطان مثانه و پروستات به نام ب.ث.ژ اینتروزیکال اظهار کرد: عمر ماندگاری این دارو که سال‌ها است به عنوان مهار و درمان سرطان مثانه به صورت ترکیب مایع و در پک‌های ۶ عدی در پاستور تولید می‌شود بیش از ۳ الی ۶ ماه نیست و بنابراین برای مصرف آن در داخل کشور مشکل چندانی وجود ندارد. 

وی افزود: تنها مساله این است که اینتروزیکال کنونی به صورت مایع تولید شده و حمل و نقل آن نیز باید درشرایط یخچالی صورت گیرد که همین مساله برخی مشکلات را برای صادرات این محصول به وجود آورده، زیرا دمای یخچالی آن باید ثابت بماند و از سوی دیگر زمان ماندگاری ب.ث.ژ اینتروزیکال برای صادرات کم است که به همین منظور تدابیر جدیدی برای افزایش طول عمر دارو قبل از تزریق اتخاذ شد. 

رییس انستیتو پاستور ایران با اشاره به پودری شدن سری جدید داروی نوترکیب سرطان مثانه، تصریح کرد: قرار بود این اقدام سال گذشته نهایی شود که به علت اعمال برخی تغییرات برای افزایش هرچه بیشتر مدت ماندگاری، تولید نوع پودری به تعویق افتاد که اکنون نمونه پودری تحویل سازمان غذا دارو شده و در حال اخذ تاییدیه‌های نهایی قرار دارد. 

وی بیان کرد: این داروی حیاتی تا ۶ ماه آینده به منظور صادرات به تولید انبوه می‌رسد، زیرا هم اکنون کشور‌های زیادی از جمله کشورهای همسایه و خاورمیانه خواهان این دارو به علت داشتن قیمت بسیار مناسب و کیفیت بالای آن هستند. 

قانعی با تاکید بر اینکه اینتروزیکال همانند واکسن سل و ب.ث.ژ از بروز سرطان مثانه پیشگیری نمی‌کند، یادآور شد: این دارو تنها برای کنترل و درمان سرطان مثانه است که تحقیفات جدید از تاثیر آن در سرطان پروستات خبر می‌دهد، از سوی دیگر در صورت پودری شدن ب.ث.ژ اینتروزیکال، امکان تولید ۳۰ میلیون دوز از این دارو را طی اولین و دومین مراحل تولید آن داریم. 

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.