مدیر عامل شرکت روس نفت: غرب با تحریم مسکو به دنبال نفوذ در انتخابات آتی روسیه است

"ایگور سچین"معتقد است تحریم‌ها علیه مسکو به منظور تحت تاثیر قرار دادن انتخابات آتی در روسیه است.

مدیر عامل شرکت
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ "ایگور سچین"، مدیر عامل شرکت "روس نفت" معتقد است تحریم‌ها علیه مسکو صرفا به منظور تاثیرگذاری بر انتخابات آتی در روسیه است.

سچین در مصاحبه با نشریه "فایننشال تایمز" گفت: هدف کشورهای غربی از تحریم روسیه، نفوذ و تحت تاثیر قرار دادن اوضاع اجتماعی- اقتصادی کشور است. به عقیده من، غرب با نشانه رفتن موقعیت اجتماعی و اقتصادی روسیه سعی دارد در انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور تاثیر بگذارد.

مدیر عامل شرکت روس نفت که یکی از نزدیکترین متحدین ولادیمیر پوتین به شمار می آید، بر این باور است که تحریمهای غرب علیه روسیه غیر قانونی است و یک شرکت نمی‌تواند بار مسئولیت‌های سیاسی را به دوش بکشد.

وی در این باره گفت: «صادقانه بگویم، دوست ندارم درباره تحریم‌ها صحبت کنم. به اعتقاد من آن‌ها (تحریمها) کاملا غیرقابل توجیه و غیرقانونی هستند. در واقع مسئولیت‌های سیاسی را نباید به شرکتهای بزرگ انتقال داد یا اینکه آن‌ها را درگیر مسائل سیاسی کرد. ما (شرکت‌های نفتی) بخشی از سیاستهای بین المللی نیستیم و وظیفه سیاست گذاری بر عهده ما نیست.

روابط مسکو و واشنگتن از سال ۲۰۱۴ و پس از برگزاری همه پرسی الحاق کریمه (منطقه‌ای از اوکراین) به فدراسیون روسیه رو به تیرگی نهاد و زمینه تحریمهای غرب علیه روسیه فراهم شد. تحریمهای آمریکا و متحدان غربی‌اش علیه روسیه شامل محدودیت‌هایی در بخش‌های بانکی، انرژی و دفاعی می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار