معاون رایزن فرهنگی ایران در افغانستان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

حمایت‌های امام خمینی(ره) از مهاجرین و مردم افغانستان خاطرات خوبی برای آنان باقی گذاشته است

نوروزی گفت: حمایت‌های امام راحل از مهاجرین که خاطرات آن به نسل‌های بعد منتقل شده است باعث شده آنان ارادت خاصی به ایشان داشته باشند.

حمایت‌های امام خمینی(ره) از مهاجرین خاطرات خوبی را برای آنان باقی گذاشته است/ استقبال مردم افغانستان از مراسم ارتحال امام راحل
مجتبی نوروزی معاون رایزن فرهنگی ایران در افغانستان در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره میزان شناخت مردم افغانستان از امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی با بیان اینکه امام راحل از محبوبیت ویژه‌ای در میان مردم افغانستان برخوردارند و این مردم شناخت بسیار خوبی از انقلاب و امام(ره) دارند، اظهارداشت: نخست اینکه حمایت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران از جهاد مردم افغانستان باعث شد نسل اول جهاد در افغانستان خاطرات خوبی از امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی ایران داشته باشند.

وی اضافه کرد: همچنین حمایت‌های تاثیرگذار امام راحل از مهاجرین که خاطرات آن به نسل‌های بعدی نیز منتقل شده است باعث شده آنان ارادت خاصی به حضرت امام خمینی(ره) داشته باشند.

معاون رایزن فرهنگی ایران در افغانستان تصریح کرد: علاقه مردم افغانستان موجب شده هر ساله مراسم ارتحال حضرت امام(ره) به عنوان تجلیل از یک رهبر مذهبی به صورت گسترده‌ای از سوی نهادهای مذهبی برگزار شود.
 
نوروزی به برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی(ره) از سوی نهادهایی مانند «بنیاد فرهنگی راه امین»، «بنیاد تبلیغی پیامبر اعظم(ص)»، «شورای مدیریت حوزه‌های علمیه کابل»، «شورای ائمه جماعات شهر کابل»، «مرکز فرهنگی امام زمان(عج)» و «شورای عالی قرآنی افغانستان» اشاره و خاطرنشان کرد: هر یک از این برنامه‌ها به صورت جداگانه و با شکوه خاصی برگزار می‌شود که مورد استقبال مردم خونگرم افغانستان قرار می‌گیرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.