لرستان؛

نجات کوهنورد شوشتری در اشترانکوه

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر لرستان از نجات کوهنورد شوشتری از قله سِن بُران اشترانکوه خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ محمدی معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر لرستان گفت: با اطلاع از وخامت حالِ کوهنورد خوزستانی در مسیر صعود به قله سِن بُران اشترانکوه و اعلام وضعیت فوق‌العاده، اکیپی ۸ نفره از عوامل امدادی مستقر در جمعیت هلال‌احمر شهرستان ازنا به محل مورد نظر اعزام شدند.

 محمدی گفت: این حادثه در زمان حرکت به سمت قله در پناهگاه گل گل رخ داده و این کوهنورد ۵۹ ساله شوشتری به علت عدم آمادگی در رویارویی با این شرایط، دچار ارتفاع زدگی و حمله قلبی شده که خوشبختانه با کمک‌رسانی به‌موقع عوامل امدادی این فرد، با رعایت نکات ایمنی لازم عملیات انتقال وی به دامنه قله، در حال انجام گرفتن است.

وی افزود: شرایط بد منطقه و تاریکی و نبود نور لازم مسیر، انتقال این فرد با آرامی روبرو کرده است و همین امر باعث می‌شود که عملیات انتقال، به‌کندی و تا ساعاتی از بامداد فردا ادامه خواهد داشت.

 معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر لرستان در ادامه افزود: از همه کسانی که قصد حرکت به نقاط مرتفع و قلل سخت گذر دارند، ضمن رعایت نکات ایمنی و داشتن اطلاعات کافی از مقصد خود، با هیات کوهنوردی استان هماهنگی نمایند تا از هرگونه اتفاق احتمالی جلوگیری شود.


انتهای پیام / د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار