آخرین گزارش‌ها از تحولات میدانی سوریه؛

پایین کشیدن سرکرده سعودی داعش از منبر مسجدی در ادلب/ هجوم جبهه‌النصره به المنشیة درعا درهم شکست

خبرهای رسیده از حومه شرقی حلب بیانگر پیشروی‌های گسترده ارتش سوریه در این ناحیه و وارد شدن خسارات سنگین به نروریست‌های داعش است.

به گزارش خبرنگار حوزه تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  خبرهای رسیده از حومه شرقی حلب بیانگر پیشروی‌های گسترده ارتش سوریه در این ناحیه و وارد شدن خسارات سنگین به نروریست‌های داعش است.
 
*استقرار امنیت و ثبات در «مسکنة» شهر حلب 

اخراج سرکرده سعودی داعش از منبر نماز جمعه و شهر «جرجناز» ادلب/ هجوم جبهه‌النصره به المنشیة درعا درهم شکست

وزارت دفاع سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: یکی از یگان‌های مسلح ارتش با تعقیب عناصر تکفیری داعش توانست پیشروی‌های خود را به حومه شرقی حلب رسانده و امنیت و ثبات را به منطقه راهبردی «مسکنة» و شماری از شهرهای واقع در این ناحیه بازگرداند. 

این شهرها که منافع مهمی در عرصه میدانی به‌شمار می‌روند عبارتند از: المسمومة، العزيزية، رده كبيرة، الإذاعة، ایستگاه‌های دوم و سوم تصفیه آب. 

به‌نقل از اعلام‌الحربي؛ تروریست‌های داعش در این حملات خسارات فراوانی در عرصه نفراتی و تجهیزاتی متحمل شدند و در ادامه یگان‌های مهندسی به خنثی کردن بمب‌های دست‌ساز و مین‌روبی از خیابان‌ها و محیط شهرها و روستاهای آزادسازی شده پرداختند. 

نیروهای سوری در ادامه موفق شدند ژنراتور برق بزرگ ایستگاه تصفیه آب الخفسة را به این مکان بازگردانند. 
 
*پایین کشیدن سرکرده سعودی داعش از منبر مسجد و اخراج وی از شهرک «جرجناز» ادلب/ آزادسازی 22 شهرک از حومه شرقی حلب 

اخراج سرکرده سعودی داعش از منبر نماز جمعه و شهر «جرجناز» ادلب/ هجوم جبهه‌النصره به المنشیة درعا درهم شکست

تلویزیون سوریه اعلام کرد: مقامات مسئول سوری، قطعات تاریخی و باستانی را که از موزه تدمر به‌سرقت رفته بود، در محله الوعر حمص کشف کردند. 

مرکز هماهنگی تروریست‌های مسلح اعلام کرد: اهالی شهرک «جرجناز» در حومه جنوبی ادلب، مانع از بالا رفتن عبدالله المحیسنی، تروریست تکفیری سعودی‌الاصل از منبر مسجد برای خطبه نماز جمعه شده و این سرکرده تکفیری را از شهرک جرجناز بیرون انداختند. 

به‌دنبال حملات موشکی گروه‌های تروریستی به شمال محله «الخط» و ساختمان حکومتی در درعا، سه شهروند سوری زخمی شدند.
  
به‌علاوه تروریست‌ها با شلیک موشک و عملیات تک‌تیراندازان خود، شماری از شهروندان شهر درعا را هدف قرار دادند. 

اما پس از حمله موشکی تروریست‌های تکفیری به محله سجنة، یکی از یگان‌های ارتش سوریه نیز در پاسخ به این حملات، مقر تجمع عناصر تروریستی را در شهر درعا هدف قرار دادند. 

منابع نظامی اعلام کردند که ارتش سوریه ضمن به‌هلاکت رساندن شماری از عناصر داعش، تسلط خود را بر بخشی از شمال شرقی و میانی رشته کوه‌های الطویحینة در شرق محور خناصر- اثریا در حومه جنوب شرقی حلب تثبیت کرد. 

شماری از نیروهای ارتش سوریه با تعقیب و بیرون راندن عناصر تروریستی داعش در حومه شرقی حلب، موفق به بازپس‌گیری 22 شهرک و زمین کشاورزی شدند. 

اما اسامی مناطقی که نیروهای سوری توانستند از شر تروریست‌ها آزاد کنند، به‌شرح زیر است:  العيسلان، الفخة، خربة الفخة، المزة الشمالية، مدينة الغار، جب الحمام، صوامع حبوب مسكنة، العاجوزية، الرمضانية، المسعودية، المحمودية، جديعة كبيرة، جديعة صغيرة، الحمرا، النعيمية، الفيصلية، الموانية، الكالطة، أم رجل، أم حجرة، الطيبة، رسم الغزال. 

در این عملیات علاوه بر هلاکت یافتن شمار زیادی از عناصر داعش و زخمی شدن صدها تن از آنان، 101 وسیله حمل‌و‌نقل، 4 دستگاه تانک، 2 زره‌پوش جنگی BMB، 7 عدد دوش‌پرتاب توپ و خمپاره و 12 پایگاه فرماندهی تروریست‌ها منهدم شد.
 
*هجوم جبهه‌النصره به المنشیة درعا درهم شکست 

اخراج سرکرده سعودی داعش از منبر نماز جمعه و شهر «جرجناز» ادلب/ هجوم جبهه‌النصره به المنشیة درعا درهم شکست

نقشه بالا وضعیت پیشروی نیروهای ارتش سوریه را پس از بیرون راندن داعش و تسلط بر تعدادی از روستاها و مزارع کشاورزی در حومه شرقی حلب نشان می‌دهد. 

نیروهای سوری هجوم وحشیانه تروریست‌های جبهه‌النصره را به سمت شرقی محله المنشیة در شهر درعا ناکام گذاشته و ضمن کشته و زخمی کردن شمار متعددی از عناصر تروریستی، دو دستگاه تانک و 3 پرتاب‌کننده موشک تکفیری‌ها را منهدم کردند.  
 
*آتش سنگین ارتش سوریه روی مقر داعش در «البرغوثیة» 

اخراج سرکرده سعودی داعش از منبر نماز جمعه و شهر «جرجناز» ادلب/ هجوم جبهه‌النصره به المنشیة درعا درهم شکست

وزارت دفاع سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: به‌دنبال حمله توپخانه‌ای و آتش سنگین مسلسل نیروهای سوری علیه پایگاه‌ها و مقر تحرکات تروریست‌های داعش در روستای «البرغوثیة» در حومه شرقی سلمیة، 15 نفر از عناصر تکفیری به‌هلاکت رسیدند. 

اما از دمشق و حومه آن خبر می‌رسد که با ادامه درگیری‌های میان تروریست‌های هیئة تحریرالشام و عناصر داعش در میدان ابوحشیش منطقه «مخیم الیرموک» در جنوب شهر، شماری از عناصر داعش به‌هلاکت رسیده و چندین تن دیگر از آنان زخمی شدند. 

تروریست‌های جیش‌الاسلام در اقدامی، محصولات کشاورزی مزارع الاشعری را در غوطه شرقی دمشق به‌آتش کشیدند.
 
*عملیات گسترده جنگنده‌های سوری در جنوب شهر دیرالزور 

اخراج سرکرده سعودی داعش از منبر نماز جمعه و شهر «جرجناز» ادلب/ هجوم جبهه‌النصره به المنشیة درعا درهم شکست

مرکز هماهنگی تروریست‌های مسلح اعلام کرد که درپی انفجار دو بمب دست‌ساز در جاده مواصلاتی بین شهرک‌های کفرشمس و عقربا در حومه شمالی درعا، 13 نفر از عناصر وابسته به تروریست‌های جیش‌الحر به‌هلاکت رسیدند. 

گفتنی است که جاده مذکور تحت تسلط تروریست‌های مسلح قرار دارد. 
 
نیروی هوایی ارتش سوریه با انجام حملاتی، مواضع و نقاط تقسیم نیروی تروریست‌های داعش را در مناطق المقابر، تلة علوش، تپه 17 و محور لواء‌التامین در جنوب شهر دیرالزور هدف قرار داد که در این عملیات، خسارات قابل‌توجهی به عناصر داعش وارد شد. 

انجام عملیات‌های گسترده در حومه شرقی حلب، روند اقدامات اخیر ارتش سوریه و یگان‌های مقاومت در مقابله با گروه‌های تروریستی است. 

تسلط نیروهای سوری بر ایستگاه پمپاژ و تصفیه آب شهر الخفسة در حومه شرقی حلب، از دیگر دستاوردهای این روزهای نیروهای مقاومت در رویارویی با تکفیری‌هاست؛ چرا که با اشغال حلب و حومه آن، تروریست‌ها همواره با قطع آب به‌روی شهروندان سوری، از این مقوله به‌عنوان اهرم فشاری برای درهم شکستن مقاومت مردمی استفاده می‌کردند. 
 
 گزارش از: وحید امیدی موحد 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار