برگزاری مراسم سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در دیگر کشورها+تصاویر

امسال در بسیاری از کشورهای جهان مراسم بزرگداشت رحلت حضرت امام (ره) باعظمت تر از سال های قبل برگزار شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم بیست و هشتمین سالروز ارتحال حضرت امام خمینی رحمت الله علیه ، بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران در بسیاری از کشورهای جهان هر چه با عظمت تر از سالهای قبل و با استقبال بی نظیر دوستداران نهضت اسلامی به رهبری معمار کبیر انقلاب برگزار شد.

جدیدترین اخبار و خبرهای مربوط به برگزاری این مراسم ها به شرح ذیل است:

مراسم سالروز ارتحال امام خمینی(ره) در کارگیل هند

مراسم بزرگداشت بیست و هشتمین سالروز ارتحال امام خمینی (ره) در شهر کارگیل واقع در شمال کشمیر هند برگزار شد.

در این مراسم سخنرانان درباره افکار و اندیشه های امام خمینی (ره) و ابعاد شخصیتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و نقش امام راحل در تحولات سیاسی جهان سخنرانی کردند.

شرکت کنندگان در این مراسم با شعارهای دست خدا بر سر ماست خامنه ای رهبر ماست و مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل با آرمان های امام و انقلاب تجدید میثاق کردند.

مردم کارگیل شهری کوچک با 150 هزار نفر جمعیت هر ساله مراسم های باشکوهی در سالروز ارتحال امام خمینی (ره ) برگزار می کنند.

برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در هلند

همزمان با فرارسیدن بیست و هشتمین سالگرد رحلت جانگداز امام خمینی رحمه الله علیه ، مراسم بزرگداشت آن پیر فرزانه در لاهه برگزار شد.

در این مراسم که در خانه ایرانیان شهر لاهه برگزار شد، اقشار مختلفی از هموطنان ایرانی و سایر علاقمندان به امام راحل از کشورهای عراق، افغانستان، ترکیه و پاکستان حضور داشتند .

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لاهه و نمایندگان ارگان های دولتی مقیم هلند، رؤسای مراکز فرهنگی – مذهبی فعال در نقاط مختلف کشور هلند و برخی از چهره های علمی و دانشگاهی از جمله شخصیت های شرکت کننده در این مراسم بودند.

این مراسم با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد و با پخش فیلم هایی کوتاه از زندگی و ارتحال حضرت امام (ره) ادامه یافت و با برگزاری نماز جماعت مغرب و عشاء و ضیافت افطار به پایان رسید.

 برگزاری مراسم سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در دیگر کشورها

مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در نیویورک

سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با حضور روحانیون، ایرانیان مقیم نیویورک، خانواده دیپلمات های کشورمان در سازمان ملل و جمعی از ارادتمندان به امام راحل از کشورهای افغانستان، پاکستان و سایر کشورها برگزار شد.

در این مراسم اقای عیسی کاملی رایزن نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نیز بایاداوری مجاهدت های امام راحل و مسیری که دربرابر مسلمانان و عدالت خواهان قرار داد و با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: هراس قدرت های مادی دنیا از امام بخاطر انقلابی بودن ایشان بود.این مراسم به همت نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل و در مرکز اسلامی رازی برگزار شد.

 برگزاری مراسم سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در دیگر کشورها

مراسم سالروز ارتحال امام خمینی(ره) در مسکو

مراسم بیست و هشتمین سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) رهبر فقید انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی در مسکو پایتخت روسیه برگزار شد.

در این مراسم که شامگاه شنبه در مسجد خاتم الانبیاء سفارت جمهوری اسلامی برگزار شد ، ایرانیان مقیم مسکو همچنین تنی چند از شهروندان کشورهای اسلامی علاقمند به حضرت امام خمینی (ره) حضور داشتند.

در این آیین ، حجت الاسلام و المسلمین صابر اکبر جدی رییس مرکز اسلامی مسکو با اشاره به وقایع منجر به پیروزی انقلاب اسلامی گفت: حضرت امام خمینی (ره) با بینش تاریخی و اسلامی ارزشمند خود و توجه به ارزش های مردم، توانست رنجیره حکومت پهلوی را قطع کند.

اکبری جدی گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی و حذف حکومت پهلوی ، اندیشه های بنیانگذار جمهوری اسلامی شکل عینی و عملی یافت و الگوی مسلمانان بسیاری از کشورها شد.

وی تاکید کرد: اکنون پس از گذشت سال ها از ارتحال امام (ره) و هدایت موفق ایران اسلامی با رهبری حضرت آیت الله خامنه ای ، نقش و تاثیرگذاری های بنیانگذار جمهوری اسلامی، سرفصل جدیدی را نسبت به پیش از انقلاب اسلامی در منطقه و جهان شکل داده است.

اکبری جدی در پایان تاکید کرد: اکنون ارزش اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) هم برای ایرانیان و هم مسلمانان جهان بیش از گذشته شناخته شده است.

مراسم سالگرد امام خمینی(ره) در بیروت

مراسم بیست و هشتمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی ره در بیروت برگزار شد. در این مراسم که اقشار مختلف مردم حضور داشتند شیخ نعیم قاسم معاون سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب الله لبنان سخنرانی کرد.

مراسم سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در سوریه

همزمان با ایران اسلامی، مراسم سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) در حرم مطهر حضرت زینب کبری (س) در حومه دمشق برگزار شد.

اقشار مختلفی از مردم سوریه، لبنان، عراق و نمایندگان گروه های مبارز فلسطینی با شرکت در این مراسم، با آرمان‌های والای امام راحل، و رهبر معظم انقلاب تجدید میثاق کردند.

سید محمد الحجی از روحانیون شهر حمص سوریه گفت: اندیشه حضرت امام خمینی روحی تازه در کالبد ملتهای مظلوم دمیده و راه آن بزرگمرد، راهبرد ملت های مستضعف برای مقابله با توطئه های استکبار شده است.

ابو حام دبیرکمیته مرکری جنبش ازادیبخش فلسطین (فقتح انتفاضه) هم تصریح کرد امام خمینی آزادسازی فلسطین را به عنوان هدف راهبردی معرفی کردند و ما برای مبارزه تا تحقق این هدف مقدس پیمان بسته ایم.

سخنرانان و شخصیت هایی که در این مراسم حضور داشتند، همچنین از جایگاه والای امام راحل (ره) در ارائه چهره واقعی از اسلام به جهانیان تجلیل کردند.

همچنین شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان از دیگر سخنرانان این مراسم بود؛ وی امام خمینی (ره) را زمینه ساز تحول تاریخی درمنطقه دانست.

این روحانی لبنان با اشاره به اینکه امروز در سایه پایبندی و ادامه راه امام، آزادی ، اقتدار وعزت امت اسلامی رقم خورده است، تصریح کرد امروز جبهه مقاومت در خط امام و مقام معظم رهبری به پیروزی های بزرگ چشم دوخته است.

مراسم سالروز ارتحال امام خمینی(ره) در افغانستان

مراسم سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در کابل با حضور گسترده شیفتگان ولایت برگزار شد.

همایش واکاوی اندیشه های سیاسی امام خمینی(ره) در پاکستان

همایش واکاوی اندیشه های سیاسی امام خمینی(ره) در مقابله با خشونت و افراط گرایی در اسلام آباد پاکستان برگزار شد.

شخصیت های سیاسی و مذهبی پاکستان در بیست و هشتمین سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با شرکت در همایشی در اسلام آباد به واکاوی اندیشه های سیاسی امام (ره) در مقابله با خشونت و افراط گرایی پرداختند.

در این همایش که به همت رایزنی فرهنگی ایران برگزار شد دهها شخصیت سرشناس شیعه و سنی و جمع زیادی از دوستداران امام خمینی (ره) در پاکستان حضور داشتند. سخنرانان در این همایش با بیان اینکه تروریست و افراطی گری آفت امروز جهان است توجه به اندیشه های امام خمینی (ره) در وحدت جهان اسلام را راه مبارزه با خشونت و افراط گرایی دانستند. سخنرانان همچنین ادامه راه ، افکار و اندیشه های گرانقدر بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی ایران را در سایه توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری برترین راه رهایی جهان اسلام از مسایل و مشکلات کنونی دانستند.

علما ، اندیشمندان و شخصیت های پاکستانی همچنین در سخنان خود با انتقاد از افراط گرایی ها و سیاست های تفرقه افکنانه برخی حاکمان مسلمان نما در منطقه ، اجلاس اخیر عربی-آمریکایی در ریاض از آن به شدت انتقاد و تاکید کردند: اجلاسی که دونالد ترامپ رییس جمهوری ضد اسلامی آمریکا در آن حضور داشته باشد، هرگز نمی تواند اقدامی در جهت کمک به حل مسایل جهان اسلام باشد و تنها سبب تشدید مشکلات و مسایل پیش روی امت اسلامی خواهد شد.

«مهدی هنردوست» سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز با قدردانی از حضور و مشارکت شخصیت ها و پاکستانی های علاقمند به شخصیت و اندیشه های امام خمینی(ره)، به بیان برخی برجسته ترین ویژگی های شخصیتی امام راحل (ره) پرداخت و استکبارستیزی ، وحدت طلبی و صلح دوستی را از ویژگی های مثال زدنی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران دانست.

«شهاب الدین دارایی» رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاکستان نیز با اشاره به موضوع این همایش با عنوان «نفی خشونت و افراط گرایی در دیدگاه امام خمینی(ره)» گفت: امروز بیش از هر زمان دیگر برای کمک به ساختن دنیایی عاری از خشونت و افراط گرایی و برقرار صلح ، نیازمند بازخوانی و عمل به اندیشه های مصلحین بزرگ چون امام خمینی(ره) هستیم.

در حاشیه این همایش نمایشگاه کتاب و عکس از آثار امام خمینی (ره) برای بازدید علاقمندان برپا شد.

مراسم سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران هر سال با حضور گسترده دوستداران امام خمینی (ره) در شهرهای مختلف پاکستان برگزار می شود.

برگزاری با شکوه مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در شهرهای مختلف پاکستان بیانگر این موضوع است که امام خمینی(ره) نه تنها در ایران بلکه خارج از مرزها هم یک حقیقت همیشه زنده است.

همایش علمی بررسی تأثیر اندیشه‌های امام خمینی (ره) در ایروان

همایش علمی «بررسی تأثیر آرا و اندیشه‌های امام خمینی (ره)» در دانشگاه دولتی ایروان با حضور دوستداران و اندیشمندان و جمعی از اساتید دانشگاه و کارشناسان برگزار شد.

مراسم سالگرد رحلت امام خمینی (ره) در بوسنی و هرزگوین

سمینار "نقش و مسئولیت رهبران دینی و اجتماعی در هدایت جامعه” به مناسبت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) شامگاه شنبه (3 می) سیزدهم خرداد با حضور چهره های فرهنگی و سیاسی بوسنیایی و علاقه مندان به انقلاب اسلامی و شخصیت امام خمینی در محل سالن یونیتیک شهر سارایوو برگزار گردید. در این مراسم صاحبنظران بوسنیایی و ایرانی به بیان نظرات خود در خصوص موضوع سمینار و همچنین شخصیت و ویژگی های فردی و اجتماعی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران پرداختند. دکتر «ادین کوکاویتسا» نویسنده و رئیس بنیاد کتاب وزارت فرهنگ فدراسیون بوسنی و هرزگوین به معرفی هر چه بیشتر سیره امام خمینی (ره) به عنوان برترین بیدارگر و مصلح معاصر پرداخت. وی همچنین یکپارچه شدن جهان اسلام و همکاری میان کشورهای اسلامی را یکی از مواردی دانست که امام خمینی همواره به آن اشاره داشته است.

حجة الاسلام و المسلمین محمود رضا جمشیدی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سخنان خود ضمن تشریح ویژگی های شخصیت امام خمینی، به ساده زیستی ایشان در طول مدت عمرشان اشاره کرد و گفت: بسیاری از رهبران و شخصیت های جهانی وقتی به دیدار امام خمینی در آن اتاق کوچک و ساده می آمدند باور نمی کردند که رهبر یک انقلاب بزرگ به این سادگی و در این سطح زندگی کند. در ادامه، گروه تواشیح و همخوانی نور که جهت اجرای برنامه در ماه مبارک رمضان از کشورمان به بوسنی و هرزگوین سفر کرده است به اجرای چندین قطعه تواشیح به زبان فارسی و بوسنیایی پرداخت که با استقبال فراوان حضار رو به رو شد.

 برگزاری مراسم سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در دیگر کشورها

برگزاری مراسم سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل(ره) در کراچی

مراسم بیست و هشتمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره)، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران با حضور علمای اهل تسنن، تشیع، اندیشمندان، اصحاب رسانه، دوستداران انقلاب اسلامی و ایرانیان مقیم روز گذشته در کراچی پاکستان برگزار شد.

در این مراسم که به همت کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کراچی برگزار شد، علما و شخصیت های شرکت کننده با سخنرانی درباره شخصیت امام خمینی(ره)، از ایشان به عنوان یکی از جاودانه ترین شخصیت های معاصر جهان اسلام یاد کردند و اهداف و اندیشه های والای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را مورد ستایش قرار دادند.

احمد محمدی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کراچی نیز در این مراسم در سخنانی به تشریح ابعاد شخصیتی و ویژگی های برجسته امام خمینی(ره) پرداخت.

وی امام خمینی(ره) را بعد از انبیاء الهی و ائمه اطهار، یکی از کم نظیرترین شخصیت های تاریخ بشری دانست و گفت: امام راحل(ع) با اندیشه های بلند الهی و تلاش های صادقانه خود، مسیر تاریخ را دگرگون و سرمنشا تحولات عظیمی در ایران و جهان شدند.

محمدی همچنین به ویژگی بارز امام خمینی(ره) در باور عمیق و آگاهانه به اسلام اشاره کرد و افزود: این ویژگی خاص سبب شد تا حضرت امام از اعتماد به نفس بسیار بالایی برخوردار باشند. حضرت امام خمینی (ره) بینش والایی داشتند بطوریکه در آن شرایط خاص موضوع فلسطین را مطرح و آن را از مهم ترین دغدغه های جهان اسلام دانستند و امروزه با گذشت چندین دهه، شاهد فریاد مسلمانان سراسر جهان در روز قدس برای آزادی فلسطین هستیم.

برگزاری مراسم سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در دیگر کشورها 

مراسم سالگرد امام راحل با حضور اندیشمندان عراقی

مراسم سالگرد بیست و هشتمین سال ارتحال حضرت امام خمینی(ره) با حضور اندیشمندان ، استادان ، علما و جوانان عراقی در بغداد برگزار شد.

تصاویری از مراسم بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) در بین الحرمین کربلا با سخنرانی سر کنسول جمهوری اسلامی ایران و سید هاشم حیدری از سخنرانان بزرگ عراق

برگزاری مراسم سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در دیگر کشورها 

مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در جمهوری آذربایجان

در سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران مراسم بزرگداشتی با حضور ایرانیان مقیم باکو برگزار شد .

در این مراسم که سفیر ایران در جمهوری آذربایجان هم حضور داشت حجت الاسلام والمسلمین اجاق نژاد نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان با اشاره به شخصیت برجسته حضرت امام خمینی (ره) در جهان افزود : ایشان در عصر حاضر از جمله کسانی هستند که توانست اهداف والای اسلام را به واسطه شخصیت برجسته اش به گوش جهانیان برساند و خیلی ها را مجذوب آرمان های انقلاب اسلامی کند.

وی به تشریح شخصیت عرفانی و زندگی ساده حضرت امام خمینی (ره) هم پرداخت و گفت ایشان عالم را محضر خدا می دانست و به خدا ، راه خود و به خلق و امت ایمان داشت و این سه خصیصه در به پیروزی رساندن انقلاب اسلامی و برجسته شدن حضرت امام خمینی (ره) نقش اساسی داشت.

نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان در ادامه سخنان خود حاضران را به مطالعه آثار امام و وفاداری به آرمان های ایشان و ادامه راه روشن حضرت امام خمینی (ره) توصیه کرد.

«اصغر فارسی » رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان هم در این مراسم به تشریح نقش امام خمینی (ره) دراحیای اسلام ناب محمدی پرداخت وبا اشاره به تلاش دشمنان اسلام در ترویج اسلام آمریکایی افزود: اکنون حضرت آیت اللهخامنه ای پرچمدار اسلام ناب محمدی در جهان است و پیروی از رهنمودهای ایشان متضمن حفظ اسلام و رشد و تعالی مسلمانان است.

در این مراسم همچنین نمایشگاهی از عکس های حضرت امام خمینی ره در عرصه های مختلف به نمایش گذاشته شده بود که با استقبال خوبی مواجه شد .

همایش تبیین اسلام هراسی در جهان معاصر از دیدگاه امام خمینی(ره) در باکو

همزمان با بیست و هشتمین سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی همایشی با عنوان «تبیین اسلام هراسی در جهان معاصر از دیدگاه حضرت امام خمینی (ره)» در باکو برگزار شد.

در این همایش جمعی از اندیشمندان و اصحاب فرهنگ و هنر جمهوری آذربایجان دیدگاه های خود را درباره نقش تعیین کننده و منحصر به فرد حضرت امام خمینی (ره) در احیای اسلام ناب محمدی بیان کردند.

مراسم شعر خوانی درباره امام خمینی (ره) در تاجیکستان

شعرخوانی شاعر تاجیک، اسماعیل ظریفی درباره حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد.

برگزاری مراسم سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در دیگر کشورها
 
 
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار