مشهد;

مکتب سیاسی امام نیازمند روشنگری دوباره

امروزه صحبت‌های مختلفی از دیدگاه امام شنیده می‌شود پس لازم است مکتب سیاسی امام دوباره روشن شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازمشهد ، آیت الله رییسی تولیت آستان قدس رضوی در مراسمی که به مناسبت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام راحل و بزرگداشت قیام پانزده خرداد با حضور دو هزار نفر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران و آحاد مردم برگذار شد گفت: اولین شاخصه خط تمدن سازی که امام به همه ما آموخت اخلاص است و خود امام نیز مهمترین خصوصیت خود را عبودیت معرفی کرد.
وی افزود: اگر در زندگی شخصی امام نگاه کنیم به همان جمله معروف عالم محضر خداست خواهیم رسید و این خدا را دیدن در همه تصمیم گیری‌ها از مشخصه‌های امام در هدایت جامعه است.
تولیت آستان قدس رضوی شاخصه بعدی در دیدگاه امام را مردم باوری دانست و گفت: نگاه امام به مردم نگاهی تشریفاتی و یا ابزاری نبود، امام حقیقتا به مردم و جوان‌ها و نقش آفرینی آن‌ها باور داشت.
وی افزود: فرماندهان و مسئولان عالی ما در زمان جنگ همه از جوان‌ها بودند که این نشان از باور امام به جوان‌ها دارد چرا که اعتقاد داشت اگر جوانان خدا را بشناسند می‌توانند کشور را اداره کنند.
آیت الله رییس در ادامه گفت: سومین شاخصه مکتب سیاسی امام توجه به محرومین و مستضعین بود.
وی با اشاره به صحبت‌های امام در خصوص جلوگیری از شکل گیری روحیه اشرافی گردی در مسئولان گفت:: ما به همه سرمایه داران احترام می‌گذاریم، اما جایگاه مستضعفین طبق فرمایشات امیرالمومنین جایگاه والاییست و این در دیدگاه امام نیز نمایان است چرا که امام نجات محرومان را محدود به ایران نمی‌دانست و از همان روزهای اول با حمایت از قدس و فلسطین خواستار نجات همه مظلومان در جهان شد.
وی شاخصه بعدی دیدگاه امام را پیوند سیاست با معنویت خواند و گفت: بیش از چهارصد سال است که کشورهای غربی خواسته اند معنویت و خدا را کنار بگذارند که نتیجه‌ای جز جنگ و ظلم و آتش افروزی نداشت.
وی افزود: اکنون نیز باید اخلاق را به سیاست برگردانیم و مسیر را فدای هدف هایمان نکنیم.
آیت الله رییسی در ادامه گفت: از نکات بسیار مهم در مکتب امام توجه به فرهنگ، استقلال کشور و رفاه اجتماعی ضمن امنیت اجتماعی و حفظ استقلال است.
وی بیان کرد: امروز باید به بنیه دفاعی کشور احترام گذاشت چرا که عامل بازدارنده دشمن است، دشمن باید بداند اگر روزی بخواهد نگاه کجی به کشور داشته باشد پاسخ قاطعی خواهد شنید.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: شاخصه دیگر امام استکبار ستیزیست، امام مشخصه انسان سالک را دشمن شناسی و دشمن ستیزی می‌دانست و در همین رابطه رهبر انقلاب نیز مسئله بصیرت و بصیرت آفرینی را مطرح کردند، نسخه بصیرت مربوط به یک زمان خاص نیست بلکه در تمام مقاطع زندگی کارگشا خواهد بود.
وی ادامه داد: در دیدگاه فکری امام توجه به ولایت فقیه ستون این نظام است و یکی از مولفه‌های اصلی جمهوری اسلامیست.
وی افزود: دیگر شاخصه عدالت اجتماعیست، عدالت پس از توحید فراگیر‌ترین اصل در مبانی دینی ماست چرا که تمام آحاد جامعه باید بتوانند راه شکوفایی استعداد خود را در جامعه نمایان ببینند.
آیت الله رییسی در انت‌ها بیان کرد: ما باور داریم خط امام روز به روز نورانی تو خواهد بود و به همین خاطر معتقدیم گفتمان غالب در کشور ما باید گفتمان امام و رهبری باشد.
وی گفت: هرجا به حرف امان و رهبری عمل شد نقطه عزت ما قرار گرفت و هرجا مشکلیست به خاطر عدم توجه به بیانات آن هاست.
وی به مسئله تحریم‌ها اشاره کرد و افزود: اگر به صحبت‌های رهبری عمل شود و پیام ما به دشمت پیام اقتصاد مقاومتی باشد، دشمن دیگر نخواهد توانست از این ناحیه تعرضی به کشور داشته باشد.
انتهای پیام//ح. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.