سردار کوثری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مردم در قیام 15 خرداد ثابت کردند در راه دین از مرگ هراسی ندارند

مشاور فرمانده سپاه پاسداران گفت: مردم در قیام 15 خرداد گفتند از هیچ چیز حتی مرگ هراسی ندارند.

مردم در قیام 15 خرداد ثابت کردند در راه دین از مرگ هراسی ندارندسردار اسماعیل کوثری مشاور فرمانده سپاه پاسداران در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه چندین دلیل را می توان برای رخداد بزرگ 15 خرداد در نظر گرفت، گفت: اولین دلیل اینکه مردم زمانی که فهمیدند امام راحل توسط نیروهای رژیم شاه بازداشت شدند نتوانستند تحمل کنند و به خیابان‌ها آمدند و اعتراض خود را اعلام نمودند.

مشاور فرمانده سپاه با بیان اینکه مردم آمدند تا بگویند ما از هیچ چیزی حتی مرگ هراسی نداریم و اماممان باید آزاد شود ادامه داد: برای مردم وضعیت مرجعی عالیقدری که دستورات دینی خود را از ایشان می‌گرفتند مهم بود لذا زمانی که دیدند امام خمینی بازداشت شده تحمل نکردند و اعتراض نمودند چرا که امام (ره) انسانی منطقی و معتدل بودند و در برابر استکبار ایستادند و حتی بارها به شاه تاکید کردند که دست از استکبار بردارد و به سمت ملت بازگردد.

وی تصریح کرد: مردم که دیده بودند امام خمینی به جز عزت ملت چیز دیگری نمی‌خواهد و از سوی دیگر ظلم نظام شاه را چشیده بودند از ایشان حمایت کردند و بنا به تشخیص خود به خیابان‌ها آمدند که در نهایت مبارزه به شکل رسمی آغاز شد.

مشاور فرمانده سپاه درباره نتایج این حضور از ابتدای انقلاب تا به امروز گفت: نتیجه این حضور آن شد که حکومت اسلامی در کشور مستقر شد و مردم در حال حاضر نیز محکم‌تر از گذشته پای اعتقادات خود ایستادند چرا که این نظام و حکومت را از آن خود می‌دانند و آن را قبول دارند.

سردار کوثری خاطرنشان کرد: امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری همیشه بر این موضوع تاکید داشتند که ما خدمت‌گزار ملت هستیم و زمانی که مردم صدق این گفتار آنها را دیدند پایبندتر از گذشته به اصول ماندند و همان مسیر گذشته را با قدرت ادامه دادند و می‌دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار