پرتو در قاب مستند/ روایتی از زندگی فیلمبردار فقید سینمای ایران

مستند بلند «پرتو» به زندگی و آثار مازیار پرتو، یکی از تاثیرگذارترین مدیران فیلمبرداری تاریخ سینمای ایران می‌پردازد.

پرتو در قاب مستند/ روایتی از زندگی فیلمبردار فقید سینمای ایران
پیمان شاه محمدی تدوینگر و صداگذار در خصوص آخرین وضعیت ساخت مستند «پرتو» به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: این مستند که به تازگی در موزه سینما به اکران در آمد، قرار است اکران اصلی خود را در خانه سینما باحضور جمعی از هنرمندان سینما، تئاتر و تلویزیون برگزار کند و در آینده نزدیک به شبکه نمایش خانگی بیاید.
 
وی افزود: تاریخ سینمای ایران، روزهای سخت و دشوار بسیاری دید که در این گذر تاریخ هنرمندان بزرگ بسیاری دستخوش این ناملایمات و نامهربانی ها شدند. مازیار پرتو نیز از این قاعده مستثنی نیست.
 
وی ادامه داد: علی ثابت قدم مقدم کارگردان، پژوهشگر و تهیه کننده این مستند بلند است. او در این اثر سعی کرده، نوگرایی ها و تحولاتی که فیلمبرداری ایران بعد از «پرتو» به خود دید را نشان دهد.
 
وی عنوان کرد: پرتو بعد از ۱۰ سال بیکاری  و وداع با سینما، سرانجام به کالیفرنیا رفت و در همانجا نیز درگذشت و به خاک سپرده شد. بدون شک تاریخ سینمای ایران تحول خود در شاخه فیلمبرداری را مدیون «پرتو»ها است.
 
شاه محمدی اضافه کرد: ساخت «پرتو» ۲سال طول کشید و عوامل این مستند بلند عبارتند از: کارگردان، پژوهشگر و تهیه کننده: علی ثابت قدم مقدم، همراهان کارگردان: لادن قرمانی، حسین ثابت قدم مقدم، مدیر تصویربرداری: اسماعیل جلایر، صدابردار: حسن مهدوی، محمد ناصر اسفندیاری، تدوین و صداگذاری: پیمان شاه محمدی، اصلاح رنگ: سروش طباطبایی، عکاس: محمدرضا خراسانی، علی باقری، گریم: نیلوفر حقیقی، مدیر تدارکات: مصطفی کاردان.
 
انتهای پیام/
 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.