کمک 14 میلیون دلاری شهردار سابق نیویورک برای اجرای توافق پاریس

مایکل بلومبرگ در یک نشست خبری اظهار داشت حاضر است سهم آمریکا را برای اجرای توافق آب‌و‌هوایی پاریس به سازمان ملل متحد بپردازد.

وعده کمک 14 میلیون دلاری فرماندار سابق نیویورک برای اجرای توافق پاریسبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از هیل، «مایکل بلومبرگ»، شهردار سابق نیویورک، روز جمعه، در یک نشست خبری اظهار داشت حاضر است سهم آمریکا را برای اجرای توافق آب‌و‌هوایی پاریس به سازمان ملل متحد بپردازد. وی وعده داد 15 میلیون دلار برای اجرای این توافق، جمع‌آوری خواهد کرد. 

بلومبرگ که نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور شهرها و تغییرات آب و هوایی است، در این نشست خبری گفت: آمریکا تلاش می‌کند به واسطه اقدامات جدی از سوی مقامات محلی، تجار و سرمایه‌گذاران این کشور، به تعهدات خود در قبال توافق پاریس پایبند بماند.       

بلومبرگ همچنین، برای همکاری با «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه و «آن هیدالگو»، شهردار پاریس، به منظور اطمینان از اجرای کامل این توافق اعلام آمادگی کرد.

دونالد ترامپ چند روز پیش، در اقدامی بحث‌برانگیز آمریکا را از توافق پاریس خارج کرد. این اقدام جنجالی رئیس جمهور آمریکا با واکنش‌های منفی و انتقادات فراوانی از سوی سران جهان و مقامات داخلی این کشور مواجه شده است. 

خروج آمریکا از توافق آب و هوایی پاریس این روزها به سوژه داغ رسانه‌های خبری جهان تبدیل شده است.  


انتهای پیام/  


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار