تکنیک نوین آموزش قرآن در سر سفره خدا رونمایی شد

مبدع تکنیک نوین آموزش مفاهیم قرآن میهمان برنامه سحرگاهی شبکه نهال شد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی شبکه کودک؛ خسرو رحمان‌زاده مبدع روش فهم قرآن برای کودکان و نوجوانان به همراه سه تن از شاگردان روزه اولی خود در هشتمین سحر ماه مبارک رمضان مهمان برنامه سر سفره خدا شدند.
 
در این برنامه رحمان زاده با توضیح روش ابداعی خود برای درک مفاهیم قرآنی بیان کرد که در این روش سعی می‌شود، عبارات قرآن به صورت کلمه کلمه به کودک آموزش داده شود که با تثبیت این فهم برای کودک، وی می‌تواند با جمع بندی ذهنی خود به ترجمه سوره و یا آیه دست یابد.
 
وی گفت: در این روش با تکیه بر کلمات پرکاربرد در قرآن اطلاعاتی به قرآن پژوه منتقل می‌شود که بتواند به بیش از 85 درصد مفاهیم قرانی مسلط شود.
 
رحمان زاده اضافه کرد: در این روش هر کلاس به مدت 15 یا 20 دقیقه است و بیشتر دروس به صورت آوا و نواخوانی آموزش داده می شود که علاوه بر جذابیت، قدرت ماندگاری بیشتری در ذهن کودک خواهد داشت.
 
نکته شایان توجه در مورد روش نوین آموزش قرآن اینجاست که کل دوره تنها در ده جلسه بیست دقیقه ای خلاصه می شود و کودکان می توانند پس از گذراندن تنها دویست دقیقه آموزش به عنوان مدرس همین سبک در مسجد محل یا مدرسه به ارائه آموزش بپردازند.
 
لازم به ذکر است؛ در این برنامه علاوه بر اجرای شاگردان استاد رحمان زاده برای مخاطبین برنامه؛ آیتم هایی در موضوعاتی مانند روش کنترل خشم با توجه به تاکیدات دینی، صبر و یادگیری از قرآن و ...  در برنامه به صورت مناسبی گنجانیده شده بود که به جذابیت این قسمت کمک شایانی کرده بود.
 
 
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار