همدان؛

ضرورت احترام به ماه رمضان توسط گردشگران

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان گفت: احترام به ماه رمضان توسط مسافران و گردشگران و حفظ حرمت این ماه مبارک ضروری است.

ضرورت احترام به ماه رمضان توسط گردشگران

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سعید گلستانی با اشاره به اینکه همدان از اواخر هفته گذشته میزبان گردشگران و مسافران زیادی بوده است افزود: با توجه به قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان، رعایت حرمت این ماه و روزه داران بر هر فردی از جمله مسافران واجب است.

وی ادامه داد: هر چند در دین اسلام روزه گرفتن برای مسافران واجب نیست اما این موضوع به معنای این نیست که آنها می توانند در اماکن عمومی روزه خواری کنند.

وی اظهار داشت: حتی تظاهر به روزه خواری طبق قانون جرم محسوب می شود و در صورت ارتکاب به این تخلف ، فرد متخلف طبق قانون مجازات خواهد شد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان خاطرنشان کرد: عوامل انتظامی در مناطق مختلف حضور داشته و با افرادی که دراماکن عمومی روزه خواری کنند برخورد خواهند کرد.

گلستانی بیان کرد: مسافران، گردشگران و افراد بیمار و سالخورده که توان روزه گرفتن ندارند به احترام افراد روزه دار از خوردن و آشامیدن در جامعه و در پیش روی افراد پرهیز کنند در غیر اینصورت طبق قانون با آنها برخورد می شود.

وی گفت: براساس قانون مجازات اسلامی، هر کس به صورت علنی در انظار و اماکن عمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی نماید به حبس از 10 روز تا 2 ماه یا تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

انتهای پیام/ ج

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار