خط روح الله/20

سجادی: برخی از مسئولان با اشرافی‌گری به سیره امام(ره) پایبند نماندند

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت:رسانه‌ها نیز می‌توانند در جهت رفع اشرافی گری و تحقق فرمایشات امام راحل نقش مهمی را ایفا کنند.

سیدکمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری درگفتگو با  خبرنگار احزاب و تشکل‌هایگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون جلوگیری از اشرافی‌گری در میان مسئولان که مورد تاکید امام خمینی(ره) بوده است، اظهار داشت: بسیاری از مسئولین این مسئله را رعایت می‌کنند و زندگی اشرافی ندارند و به همان حقوق قانونی خود بسنده می‌کنند اما نقطه مقابل این مسئله نیز وجود دارد و هستند کسانی که فرمایش حضرت امام خمینی(ره) سرلوحه زندگی خود قرار نداده‌اند.

وی افزود: حقوق‌های نجومی برخی از مسئولین مصداق بارز و منفی اشرافی‌گری آنان است. در دوره‌های مختلف مسئولینی وجود داشته و دارند که به دنبال زندگی اشرافی هستند و به سیره امام(ره) پایبند نیستند البته از سوی نهادهای مربوطه با این مسئله برخوردهای جدی صورت گرفته است.

سجادی بیان داشت: نهادهایی هستند که می‌توانند در زمینه جلوگیری از رواج اشرافی‌گری نقش شایانی را ایفا کنند به عنوان مثال مجلس شورای اسلامی و سازمان بازرسی کل کشور می‌توانند به این مسئله ورود پیدا کنند و مجلس شورای اسلامی در این زمینه دو وظیفه دارد که یکی از آنها تدوین قوانین مورد نیاز و دومی نظارت بر امور سایر دستگاه‌ها به ویژه قوه مجریه و مسئولانی است که پست‌های کلیدی و مهم دارند سایر نهادهای نظارتی مانند وزارت اطلاعات نیز می‌توانند در این زمینه نقش چشم‌گیری داشته باشند.

عضو جبهه پیروان تصریح کرد: رسانه‌ها نیز می‌توانند در جهت رفع اشرافی گری و تحقق فرمایشات امام راحل نقش مهمی را ایفا کنند به عنوان مثال اگر موضوع حقوق‌های نجومی رسانه‌ای نمی‌شد هیچ کس متوجه این مسئله نشده و برای برخورد با آن اقدام موثری صورت نمی‌پذیرفت.

وی در خصوص تحقق آرمان‌های امام(ره) طی 38 سال گذشته ، افزود: آرمان‌های انقلاب آرمان‌هایی هستند که پس از پیروزی انقلاب با الهام از قانون اساسی و شعارهای اصیل انقلاب و رهنمودهای حضرت امام و مقام معظم رهبری به پیش رفته‌اند.

سجادی ادامه داد: نمی‌شود گفت که آرمان‌های انقلاب به طور صد در صد محقق شده‌اند بخش‌هایی از این آرمان‌ها در زمینه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و سیاسی محقق شده است.

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری بیان داشت: قدرت نرمی که در نظام جمهوری اسلامی ایران به وجود آمد و اکنون نیز رو به افزایش است و نفوذ انقلاب اسلامی و الهام بخش جمهوری اسلامی بر جهانیان در سطح کلان بروز و ظهور پیدا کرد و یا مقاومتی که در برابر استکبار جهان و زورگویی‌های آمریکا انجام شد اینها همان آرمان‌هایی است که امام راحل بر تحقق آن تأکید داشته‌اند.

وی اظهار داشت: همچنین در جهت عمران و آبادانی روستاها توسط جهاد سازندگی و سایر نهادهای ذیربط اقدامات موثری صورت پذیرفته و در حوزه آموزش و ترویج علم که جزء تأکیدها و فرمایشات امام راحل بوده است به نتایج چشم‌گیری دست یافته‌ایم.

سجادی تصریح کرد: در برخی مسائل نیز با توجه به تلاش‌های بسیاری که برای تحقق آن صورت پذیرفته نتوانستیم به نتایج قابل قبولی دست یابیم، به عنوان مثال موضوع بیکاری و عدم اشتغال مسئله‌ای است که باید نسبت به‌آن اهتمام بیشتری ورزیده شود.

سخنگوی جبهه پیرون خط امام و رهبری بیان داشت: اهداف انقلابی باید برای تحقق هرچه بیشتر تقسیم بندی شوند به عنوان مثال در مسئله سیاست خارجی مبارزه با استکبار عملی شده و استقلال و آزادی که یکی از شعارهای اصلی انقلاب بوده محقق گشته است.

سجادی در پایان خاطرنشان کرد: اهتمامی که حضرت امام(ره) به تعبیر خودشان به کوخ نشینان داشته‌اند توجه عجیب و عمیقی بوده و کمیته امداد امام خمینی(ره) با همت و اراده ایشان و در همین راستا به وجود آمد اما برخی دولت‌ها و مسئولان نتوانستند آنچه که خواست و اراده امام در این زمینه بوده را اجرا کنند لذا لازم است این مسئله توسط دولتمردان مورد توجه بیشتری قرار بگیرد چرا که باید راه امام و خط رهبری استمرار پیدا کند.
 
 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار