در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

شهر آفتاب صاحب موزه می شود

موزه امام خمینی (ره) در شهر آفتاب و در جوار مرقد بنیانگذار انقلاب اسلامی ایجاد می‌شود.

محمدرضا کارگر، مدیر کل اداره موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از ایجاد موزه امام خمینی (ره) در شهر آفتاب خبر داد و اظهار داشت: این موزه در آینده نزدیک در جوار مرقد بنیانگذار انقلاب اسلامی شکل می‌گیرد.

وی افزود: موزه امام خمینی (ره) با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مؤسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی (ره) ایجاد می‌شود و تلاش دارد که شخصیت بنیانگذار انقلاب اسلامی را از کودکی تا وفات در معرض دید عموم قرار بدهد.

مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی گفت: راه‌اندازی موزه امام‌خمینی (ره) هم‌اکنون در مرحله اتمام مطالعات و طراحی اولیه قرار گرفته است.

کارگر ادامه داد: این موزه مکان نمایش آثار به یادگار مانده از امام خمینی (ره) به حساب می‌آید و از آثار ماندگاری که در آن جای می‌گیرند، می‌توان به تنها ماشینی که سندش به نام بنیانگذار انقلاب اسلامی خورده است، اشاره کرد.

وی تصریح کرد: اتومبیل‌های به کار گرفته شده در حرکت‌های تأثیرگذار بنیانگذار انقلاب اسلامی نیز در موزه امام خمینی (ره) به نمایش گذاشته می‌شوند.

مدیرکل اداره موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی افزود: از آثار دیگری که در این موزه به نمایش گذاشته خواهند شد، می‌توان به هلی‌کوپتری اشاره کرد که در زمان ارتحال بنیانگذار امام خمینی (ره) به کار گرفته شده بود.

کارگر اظهار داشت: تلاش ما بر این است، وقایعی که در دوران حیات امام خمینی (ره) شکل گرفته‌اند را به‌گونه‌ای بازسازی کنیم که تمامی ابعاد شخصیتی ایشان را در معرض دید عموم قرار بدهد.
 
وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد که موزه امام خمینی (ره) یکی از جذابترین موزه‌ها در بخش موزه‌های شخصی افراد است.
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۵:۰۵ ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
اینکه چه هواپیمایی یا چه ماشینی سوار شده زیاد مهم نیست //اصل تزکیه نفسی بود که کرده بود