وال استریت ژورنال: سیا برای جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات درباره ایران، یک مرکز ویژه تاسیس کرد

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال از یک طرح ضدایرانی جدید سازمان جاسوسی آمریکا پرده برداشت.

وال استریت ژورنال: سیا برای جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات درباره ایران، یک مرکز ویژه تاسیس کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت سیا یک بخش مأموریتی ویژه را برای اعمال فشار بر ایران ایجاد کرده است.

در این گزارش آمده است: به گفته مقامات آمریکایی، آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا -سیا- یک مرکز ایجاد کرده است که به طور انحصاری بر جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات درباره ایران متمرکز است. این اقدام منعکس‌کننده تصمیم دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برای تبدیل ایران به یک هدف و اولویت مهمتر برای جاسوسان آمریکایی است. 

وال استریت ژورنال نوشت «مرکز مأموریت ایران» اقدام به گرد آوردن تحلیلگران، پرسنل و متخصصان عملیاتی از بخش‌های مختلف سیا به منظور افزایش قابلیت‌های این سازمان از جمله انجام دادن اقدامات مخفی خواهد کرد. از این حیث، این مرکز همانند مرکز جدید مأموریت کره شمالی است که سیا ماه گذشته از ایجاد آن خبر داد تا با تلاش‌های کره شمالی برای توسعه موشک‌های دور برد هسته‌ای مقابله کند. 

سیا آشکارا از ایجاد سازمان جدیدی درباره با ایران خبر نداده است. این سازمان از اظهار نظر در این باره خودداری کرد. 

در ادامه این مطلب آمده است: مایک پمپئو، رئیس سیا، از جنگ‌طلبان دیرینه ضدایرانی محسوب می‌شود و مقامات آمریکایی اعلام کردند تأکید او بر «تهدید ناشی از ایران برای منافع امنیت ملی آمریکا»، در ایجاد این مرکز جدید انعکاس یافته است.

هم پمپئو و هم دونالد ترامپ از توافق هسته‌ای انتقاد کردند و وعده دادند ایران به سبب مفاد آن مسئول و پاسخ‌گو بدانند. 

سیا پیشتر تحلیل‌گران و پرسنل عملیاتی را زیر یک سقف جمع کرده بود تا به عنوان بخشی از «مرکز عملیات ایران» -که  به خانه فارس مشهور است- درباره ایران تحلیل‌هایی را ارائه دهند. این بخش سپس ذیل یک بخش منطقه‌ای گسترده‌تر قرار گرفت.

مقامات کنونی و سابق آمریکایی اعلام کردند اما ایجاد مرکز مأموریت ایران به عنوان یک نهاد مستقل، نشانه‌ای در این باره محسوب می‌شود که سیا و کاخ سفید در حال ارتقای درجه اهمیت این کشور به عنوان یک هدف اطلاعاتی هستند و آن را در کنار کشورهایی از قبیل روسیه و کره شمالی به عنوان یک اولویت قرار می‌دهند. 

پمپئو برای هدایت این گروه جدید، مایکل دی آندریا -افسر کهنه‌کار اطلاعاتی- را انتخاب کرد که اخیرا بر برنامه این سازمان در خصوص حملات هواپیماهای بدون سرنشین مهلک نظارت داشت و به سبب موفقیت‌هایش علیه القاعده در کمپین دیرینه آمریکا علیه این گروه تروریستی، فردی معتبر محسوب می‌شود. 

روزنامه نیویورک تایمز پیشتر از انتصاب دی آندریا برای هدایت مرکز مأموریت ایران خبر داده است.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در ادامه نوشت: دی آندریا، که مدیر سابق مرکز مبارزه با تروریسم سیاست، از جمله مدیران موثر و کارآمد محسوب می‌شود و برخی از مقامات آمریکایی در خصوص آنچه که آن را موضع تهاجمی او در قبال ایران می‌دانند، ابراز نگرانی کرده‌اند.

تلاش‌های وال استریت ژورنال برای دسترسی به دی آندریا موفقیت‌آمیز نبود و سیا در خصوص موضوعات شخصی اظهار نظر نمی‌کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
باو ما سربازان گمنامو داریم غم نداریم
خدا کمک کنه من هم دلم میخاد برم جزو اونا بشم
اگه لایقش هستم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۴۹ ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
شتر درخواب بیند پنبه دانه خخخخخخخحخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
Qasem Mafi
۱۸:۱۸ ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
دولتمردان چپاولگر و تروریست و تروریست پرور امریکا همیشه دشمن ملت های دنیا بوده اند. آنها با دسیسه و به قصد گسترش بیشتر حوزه جنگ و ترور و فروش جنگ افزارهایشان ، رژیم غیر مردمی عراق (صدام )را وادار به جنگ علیه ملت عزیز ایران کردند. و هزاران هزار نفر از شریف ترین افراد ملت ایران را به شهادت رساندند. اگر آمار ترورها و چپاولگریهای دولتهای فاسد امریکا رااز ابتدا تا کنون درنظربگیریم ، دولت امریکا رسواترین دولت تروریست و چپاولگر دنیا است. ملت عراق ، افغانستان، سوریه، لیبی، ویتنام، ژاپن، کره و بسیاری از ملتهای دنیا از دولتهای امریکا بیزارند. دولتهای کثیف امریکا همیشه بیشتر از پیش محیط زیست را آلوده کرده و خسارات هنگفتی به اقتصاد سایر کشورها واردنموده اند. اما ملت مسلمان، آزاده و شهادت طلب ایران بزرگ همیشه با هم متحد هستند و اگر دولتهای کثیف امریکا اندکی بیندیشند ، تحمیل جنگ، و تحریم و عداوت دولتهای بدنهاد امریکا نسبت به این شجاعان متدین و آزاده تاریخ ،بیشتر و بیشتر موجب بی آبرویی امریکا می شود و دولتهای پلید امریکا خسرالدنیا والاخره هستند. هرگاه دولتهای بی تدبیرامریکا به این معنی پی بردند که دنیا مزرعه آخرت است، دیگر درروی زمین فسادنمی کنند، درغیراین صورت مفسدفی الارض هستند وباید توسط ملتها و دولتهای آزاده دنیا به سزای اعمالشان برسند. فقدان یک سازمان مقتدر حافظ صلح و امنیت جهانی احساس می گردد، که باید دولتها و ملتهای آزاده و صلح دوست جمهوری اسلامی ایران و غیره چنین سازمانی را تاسیس و هرچه سریعتر دولت خونخوار و چپاولگرامریکا را به سزای اعمالش برسانند.
Netherlands
ناشناس
۱۶:۲۰ ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
پمپئوازدست ما عصبانی شده ودارد میمیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
باسلام ؛ دولتی سر آقامون امام صاحب الامر و زمان» ع« مطمئن باشید و هستیم دیگه وقت اینکار رو ندارن به لطف مشکلاتی که ترامپ در آمریکا جدیدن کلید زده تا یکی 2سال دیگه توی آمریکا خبرهای میشه که دنیا انگشت به دهان می مانه ، همه وهمه از لطف ترامپ ...
Netherlands
ناشناس
۱۴:۳۹ ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
نیاز به مرکز ویژه نیست
مردم تمام اطلاعات خانوادگی و کاری خودشون را 24 ساعته در تلگرام دارند رد و بدل میکنند
و همچنین گردشگران خارجی به ظاهر توریست و در باطن جاسوس هم در هر کوی و برزنی برای جمع آوری هر نوع اطلاعاتی حضور دارند، از پشت کوهها گرفته تا بیابان و دریا و جنگل و شهرها همه جا هستند
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۱۴:۳۴ ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
اونا چه کارایی دارن برا نابودی ما میکنن
اون وقت ما میخوایم لبخند بزنیم و باهاشون دست بدیم
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۴:۱۳ ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
بايد مردم ما تهديد را دست كم نگيرند و با افزايش وحدت ملي ارتقاي علم و مقاومت اقتصادي به آنها نشان دهند راه ورود مشكل و هزينه گزافي براي آنها دارد . اين باعث ميشود آنها مايوس و ما پيشرفت كنيم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
قبلا هم داشتن الان فقط جداش کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
آمریکا کم آورده دارد دست و پا می زند درمقابل ملت ایران
مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
مهرام
۱۱:۲۲ ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
چه غلط هااااااااااا........
آخرین اخبار