ایلام؛

دستگیری ۳ صیاد غیر مجاز در دریاچه سد سیمره

سه صیاد غیر مجاز که اقدام به نصب تورهای سدی در دریاچه سد سیمره در این شهرستان کرده بودند توسط ماموریا یگان حفاظت محیط زیست دستگیر شدند.

دستگیری ۳ صیاد غیر مجاز در دریاچه سد سیمرهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،مسئول اداره حفاظت محیط زیست بدره گفت: این صیادان اقدام به نصب تورهای سدی به طول ۲۰۰ تا ۳۰۰ متر در عرض دریاچه سیمره کرده بودند که با دستگیری آنها در مجموع ۲ هزار و ۵۰۰ متر تور نصب شده نیز کشف و ضبط شد.
 
بیژن هادی زاده بیان کرد: این افراد در منطقه له لار، تنگه برنجان و تنگه کافری در محدوده دریاچه پشت سد سیمره با نصب این تورهای عریض اقدام به صید غیر مجاز ماهی می کردند.
 
مسئول اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بدره از تشکیل پرونده برای این صیادان غیر مجاز و تحویل آنها به مراجع قضایی برای سیر مراحل قانونی خبر داد.
 
هادی زاده فصل مجاز صید را از تیر تا پایان دی اعلام کرد و افزود: افرادی که قبلا طی مراحل قانونی موفق به اخذ مجوز های صید و شکار لازم از مراجع قانونی شده اند می توانند در محدوده زمانی مجاز اقدام به صید ماه د دریاچه سد سیمره کنند.
 
وی در خصوص راه های ارتباطی مردم با اداره حفاظت محیط زیست و اعلام گزارش تخلفات اظهارکرد: سامانه ۱۵۴۰ آماده دریافت هر گونه گزارش مردمی و شکایت در موارد تخلفات زیست محیطی است.
 
به گفته وی، مردم می توانند درصورت برخورد با متخلفان حوزه محیط زیست از جمله شکار و صید نسبت به گزارش این موارد از طریق تلفن های ۰۸۴۳۵۷۲۴۵۱۳ و یا ۰۹۱۸۳۴۲۰۳۸۶ اقدام کنند.
 
سد سیمره واقع در شهرستان بدره با ظرفیت نهایی ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب از نظر میزان ذخیره آب دومین سد کشور و اولین سد حوزه غرب کشور است که با حاشیه ای به طول ۶۵ کیلومتر و گستره مناسب، زیستگاه خوبی برای آبزیان و کنار آبزیان است.
 
بدره در ۸۷ کیلومتری ایلام قرار دارد و در تیرماه سال ۹۲ از بخش به شهرستان ارتقا یافت.
 
 
انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.