کرمانشاه؛

ارائه راهکارهای مقابله با بیماری تب کریمه کنگو

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان گیلانغرب از ارائه آموزش های مقابله با بیماری تب کریمه کنگو به دهیاران و شوراهای شهر و روستای این شهرستان خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،حسین حیدری رییس شبکه دامپزشکی شهرستان گیلانغرب اظهار داشت: این کلاس آموزشی در فرمانداری شهرستان گیلانغرب و با حضور بخشدار مرکزی، دهیاران و شوراهای روستاهای بخش مرکزی برگزار گردید و آخرین وضعیت عملکرد و مطالب مربوط به بیماری c c h f در اختیار آنان قرار گرفت.

وی بیان داشت: در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر در مورد راه های پیشگیری،  کنترل و مقابله با این بیماری آخرین وضعیت بیماری به حضار گزارش شد.

وی با اشاره به شروع فصل گرما و تکثیر و تزاید کنه ها، از توزیع بیش از 500 لیتر سموم مورد نیاز برای مقابله با این بیماری در سطح روستاها برای سمپاشی بدن و جایگاه های نگهداری دام خبر داد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان گیلانغرب ارائه آموزش چهره به چهره با روستاییان با همکاری دهیاران و خانه های بهداشت و توزیع بروشورهای آموزشی بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و ارائه هشدارهای لازم در این خصوص را از اقدامات انجام شده در سطح این شهرستان برای مقابله با این بیماری عنوان کرد. 

حیدری با تاکید بر لزوم رعایت نکات بهداشتی توسط گروه هایی که بیشترین ارتباط با دام را دارند و خودداری مردم از کشتار غیرمجاز،  تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون موردی از علایم این بیماری در سطح این شهرستان مشاهده نشده است.

این مقام مسئول همچنین به مردم توصیه کرد که گوشت مصرفی خود را از مراکز معتبر و مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کرده و از خرید کشتار غیرمجاز دام اکیدا خوددارى کنند.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان گیلانغرب با اشاره به اهمیت حفظ سرمایه های دامی گفت: اقدام های پیشگیرانه لازم توسط گروه های دامپزشکی نظیر: آموزش و سم پاشی مکان های نگهداری دام در مناطق روستایی  و عشایری در حال اجراست.

 انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.