سنندج؛

درماه مبارک رمضان درهای رحمت و کرم الهی گشوده می شود

امام جمعه موقت سنندج گفت: در ماه مبارک رمضان خداوندمتعال درهای رحمت وکرم خودرابه روی بندگانش بازکرده است و دراین ماه می‌توانیم از گناهان خود توبه کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،ماموستا سید محمد سعید حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه مسلمانان گفت: ماه مبارک رمضان ماه رحمت و برکت است و روزه گرفتن در این ماه سبب صحت و سلامتی افراد می‌شود.

امام جمعه موقت سنندج تصریح کرد: در طول سال 11 ماه گناه می‌کنیم اما خدای مهربان در این ماه مبارک رمضان درگاه رحمت و کرم خود را برروی مخلوقات خود باز کرده است و می‌توانیم در این ماه از انجام گناهان خود توبه کنیم چرا که خداوند بخشنده است.

وی گفت: می‌توانیم در ماه مبارک رمضان با روزه گرفتن وجود خود را معالجه کنیم و از انجام گناهانمان دوری کنیم.

ماموستا حسینی افزود: امت پیامبر در برابر ماه مبارک رمضان به سه دسته تقسیم می‌شوند که دسته‌ای از آنان سلامتی و توانایی دارند و قطعاً مکلف هستند که در این ماه روزه بگیرند.

وی اظهار کرد: دسته دوم کسانی هستند که بیماری مقطعی دارند و یا مسافر هستند و نمی‌توانند روزه بگیرند، باید بعد از ماه مبارک رمضان قضای روزه خود را جبران کنند.

امام جمعه موقت سنندج گفت: دسته سوم از مسلمانان کسانی هستند که پیر و زمین‌گیر و توانایی روزه گرفتن ماه رمضان را ندارند که باید این افراد به ازای روزهای ماه مبارک رمضان کفاره خود را به فقرا بدهند و خدای متعال نیز آنان را می‌بخشد.

وی گفت: از خداوند متعال طلب کنیم کسانی که توانایی روزه گرفتن را ندارند خداوند آنها را هدایت کند و برای صحت و سلامتی وجود خود تلاش کنیم.

امام جمعه موقت سنندج در بخشی دیگر از خطبه‌های خود با اشاره به پنج فریضه نماز خاطرنشان کرد: در نمازهایمان از خداوند متعال طلب می‌کنیم که ما را به راه راست هدایت کند و امیدوارم که حق تعالی نیز به همه مسلمانان و نیازمندان رحم کند.
وی در بخشی دیگر از خطبه‌های خود با اشاره به زندانیان جرائم غیرعمد یادآور شد: ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند در استان کردستان هر ساله مراسم جشن گلریزان را با هدف کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در ماه رمضان برگزار می‌کند.

ماموستا حسینی ادامه داد: جشن گلریزان امسال نیز روز چهارشنبه 17 خردادماه جاری مقارن با 12 رمضان‌المبارک ساعت 18 در مجتمع فرهنگی و هنری فجر سنندج برگزار می‌شود و لازم است همه کسانی که توانایی مالی دارند در این امر خیروخداپسندانه  شرکت کنند.
انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.