مروری بر بازی‌های قدیم و جدید در نماگرد

برنامه «نماگرد» این هفته سراغ موضوع بازی رفته و از هفت سنگ و تیله بازی گرفته تا دوربین های واقعیت مجازی را مرور می‌کند.

مروری بر بازی‌های قدیم و جدید در نماگرد
سجاد گودرزی تهیه‌کننده «نماگرد» در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره موضوع این هفته برنامه اظهار داشت: در این قسمت به بازی‌های مختلفی که از کودکی تا به حال آنها را تجربه کرده ایم، می‌پردازیم. از جمله بازی‌های جدید تصاویری از دوربین‌های واقعیت مجازی و بازی‌های تلفن همراه را پخش می‌کنیم.

وی افزود: بازی‌کردن در آینده کودکان تاثیرگذار است و اصلا مختص به این سن هم نیست و همه در سنین مختلف آن را تجربه می کنند. بازی ها به نوعی جزو آداب و رسوم هر شهر و دیاری هستند و بعضی از آنها ممکن است فقط مختص به یک نقطه باشند.
 
این تهیه کننده یادآور شد: در این قسمت بازی‌های قدیمی چون الک دولک، هفت سنگ، زوبازی، تیله بازی و... را نیز مرور می کنیم. همچنین به این می پردازیم که در گذشته بازی‌های رایانه‌ای و ویدئویی طرفدار داشت و حالا همه در گوشی تلفن همراهشان بازی دارند. یا به موضوع راه اندازی «شهربازی» ها اشاره می کنیم.
 
به گفته گودرزی در این قسمت بخش هایی از «سنگ و نان» به عنوان مستند پربیننده هفته، فیلم 100 ثانیه ای «تَه تَه» (گهواره) و ویدئوهای پربیننده فضای مجازی پخش می شود.
 
وی در پایان گفت: بخش نوستالژی این هفته، پخش انیمیشن «عمو نوروز» است که پیش از این در سال 1374 روی آنتن رفته بود.
 
«نماگرد»  جمعه 12 خرداد ساعت 21:30 از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود و شنبه 13 خرداد ساعت 11 بازپخش می شود.
 
کیوان ساکت اف (مجری)، رضا عاطفی (کارگردان)، مهدی مولایی (تصویربردار)، امیر ابوالفتحی (صدابردار)، علی رحیمی (گرافیک) و الهام منوچهری (تدوین) از عوامل برنامه هستند.
 
 
انتهای پیام/
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار