لاوروف: حمله تروریستی کابل زنگ‌ خطری برای غرب بود

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد: حمله تروریستی به منطقه دیپلماتیک کابل، زنگ خطری برای خودداری از بکارگیری استانداردهای دوگانه در برخورد با مسائل جهانی بود.

لاوروف: حمله تروریستی کابل زنگ‌ خطری برای غرب بود
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه  اعلام کرد حمله تروریستی روز چهارشنبه به منطقه دیپلماتیک کابل، یکی دیگر از زنگ خطرهایی بود که هشدار می‌دهد که خودداری از بکارگیری استانداردهای دوگانه در برخورد با مسائل جهانی، بویژه از سوی شرکای غربی، تا چه اندازه ضرورت دارد.

وی افزود: اکنون مشخص شد که برای مقابله با تروریسم لازم است تا هماهنگی کامل در اقدامات بدون استثناء با همه بازیگران خارجی تاثیرگذار صورت گیرد و همه از دولت افغانستان در این مبارزه سخت حمایت کنند و در این راستا هر تلاشی برای سوءاستفاده از اوضاع افغانستان برای رسیدن به اهداف خاصی در بازی‌های ژئوپلیتیکی، غیرقابل قبول است.

لاوروف تصریح کرد: نتیجه این قبیل برخوردها، عواقب بسیار تاسف باری برای ملت و دولت افغانستان در پی داشته و تنها اوضاع در این کشور بحران زده را تشدید خواهد کرد.

 وی خاطرنشان کرد: پس از حوادث اخیر در افغانستان، بیش از پیش روشن شد که در آسمان این کشور که بطور کامل تحت کنترل آمریکایی‌ها و شرکای آن در ناتو است، چه حوادثی رخ می‌دهد.

لاوروف در ادامه گفت: چند روز قبل پارلمان افغانستان خواستار توضیح این واقعیت شد که بالگردهای ناشناس و بدون علامت در آسمان مناطقی که تحت کنترل طالبان قرار دارد، به پرواز درآمدند. شواهدی در دست است که این بالگردها محموله‌هایی را به زمین انداخته‌اند و برخی از آنها حتی در این مناطق به زمین نشستند.

وی تاکید کرد: مسلما این حادثه بسیار سئوال برانگیز و مشکوک است و گویای تلاش دیگری از سوی گروه‌های تروریستی است که برای رسیدن به اهداف شوم خود متحدین موقتی برای خود پیدا می‌کنند.

لاوروف در ادامه افزود: چنین مسئله‌ای تاکنون بارها در افغانستان و در عراق و مناطق دیگر دیده شده است. همین اقدامات هم باعث تقویت تسلیحاتی گروههای ترویستی و زمینه ساز حملات تروریستی آنها می‌شود.

 وزیر خارجه روسیه گفت: همه طرفهایی که واقعا می‌خواهند به ملت افغانستان در شرایط دشوار کنونی کمک کنند، باید شفاف و بدون هیچ دستورکار محرمانه‌ای با یکدیگر همکاری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: ما امیدواریم وقتی سیاست دولت جدید آمریکا در قبال افغانستان شکل گرفت، این مسئله که من به آن اشاره کردم حتما مورد توجه قرار بگیرد، چرا که در غیر اینصورت عواقب منفی چنین بی‌توجهی، بدون تردید ثبات و امنیت در افغانستان را بطور جدی هدف قرار خواهد داد.
 
خبرگزاری تاس با انتشار این خبر نوشت: حمله تروریستی روز چهارشنبه 10 جوزا در شهر کابل در منطقه دیپلماتیک، در نزدیکی سفارت آلمان، ایران، ژاپن، هند و چند کشور دیگر رخ داد که در نتیجه آن 90 نفر کشته و بیش از 400 تن نیز زخمی شدند که حال بسیاری از آنها وخیم است و در میان آنها تعداد زیادی زن و کودک نیز دیده می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار