انتشار آمار جنایت‌های اشغالگران صهیونیستی علیه کودکان فلسطینی

آمار جنایت‌های اشغالگران و شهرک نشینیان صهیونیستی علیه کودکان فلسطینی از زمان انتفاضه الاقصی از سال 2000 میلادی تا پایان ماه آوریل سال جاری، منتشر شد.

انتشار آمار جنایت‌های اشغالگران صهیونیست علیه کودکان فلسطینیبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی القدس در برنامه ای به نقض گسترده حقوق کودکان و اسرای فلسیطینی در اراضی اشغالی فلسطین پرداخت. به گزارش این شبکه، نیروهای اشغالگر اسرائیلی به حملات خود علیه کودکان فلسطینی ادامه می دهند. 

به مناسبت روز بین المللی حمایت از کودکان مصادف با یکم ژوئن، بخش کودکان وزارت اطلاع رسانی تشکیلات خودگردان فلسطین جرایم اشغالگران و شهرک نشینیان اسرائیلی را علیه کودکان فلسطینی از زمان انتفاضه الاقصی از سال 2000 تا پایان ماه آوریل سال جاری منتشر کرده است. در این گزارش تاکید شده است در 17 سال گذشته، بیش از سه هزار کودک فلسطینی شهید و بیش از سیزده هزار کودک دیگر زخمی شده اند. نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی بیش از دوازده هزار کودک فلسطینی را بازداشت کرده اند و همچنان سه هزار نفر از این کودکان در زندان به سر می برند. 

کودکان فلسطینی در خلال دوره بازداشت شکنجه نیز شده اند. شکنجه کودکان معمولا نیمه های شب صورت می‌گیرد. همچنین کودکان به دلیل وخیم شدن اوضاع اقتصادی با فقر شدیدی روبرو هستند و این وضع برای کودکان در نوار غزه بدتر است. شمار زیادی از کودکان مجبور به ترک تحصیل و ورود به بازار کار شده اند. بر اساس گزارش جمعیت حقوق شهروند به دلیل اقدامات و سیاست های اشغالگران اسرائیلی در قدس، هشتاد و پنج درصد از کودکان زیر خط فقر زندگی می کنند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار