ساری؛

افزایش ۴ درصدی حمل و نقل ریلی در بندرامیرآباد

حمل و نقل ریلی در بندرامیرآباد در مقایسه با مدت مشابه پارسال 4 درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی خدمتگزار مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد گفت: حمل و نقل ریلی در منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد در ماههای فروردین و اردیبهشت سال ۹۶ در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۵ از رشد ۴ درصدی برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه بندر امیرآباد به عنوان تنها بندر متصل به شبکه سراسری راه آهن در شمال کشور است. افزود: این بندر با دارا بودن ۱۶ کیلومتر شبکه ریلی داخلی توانسته ، صاحبان کالا را در استفاده از راه آهن جهت حمل کالا از طریق ریل جذب کند.

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد به افزایش ۴ درصدی حمل ریلی کالا در دو ماه گذشته اشاره کرد و گفت: با اتصال اسکله روروریلی به راه آهن سراسری در آینده نزدیک ، بندرامیرآباد به عنوان تنها بندر دارای این اسکله ، افزایش قابل توجه ای را در حمل بار ریلی از این طریق رقم خواهد زد.

علی خدمتگزار با اشاره به سرمایه گذاری های کلان انجام شده در ایجاد زیر ساخت های ریلی و همچنین شبکه ریلی داخلی بندر ، حمل و نقل ریلی کالا را بعنوان یک از ارزانترین و ایمن ترین وجوه حمل و نقل برشمرد و رونق بیش از پیش آن را به عنوان یکی از مهمترین برنامه های بندرامیرآباد در سال جاری عنوان کرد.

وی افزود: دفتر ارائه خدمات به مشتری با همکاری اداره کل راه آهن شمال مستقر در بندر امیرآباد پاسخگوی سوالات و مشکلات صاحبان کالا و مشتریان حوزه ریلی برای رونق بخشیدن این صنعت در بندر است.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.