کرمان؛

900میلیاردتومان وصولی فرار مالیاتی کشور

مدیر کل امور مالیاتی استان کرمان گفت: 31 خرداد امسال آخرین مهلت تسلیم اظهار نامه مالیاتی اشخاص حقیقی است و توصیه می شود در زمان باقی مانده افراد اظهارنامه مالیاتی خود را تسلیم کنند.

900میلیاردتومان وصولی فرار مالیاتی در کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ محمد سلمانی مدیر کل امور مالیاتی استان کرمان گفت: اشخاص حقیقی باید اظهارنامه عملکرد مالیاتی سال 95 را تا پایان خرداد امسال به صورت الکترونیکی به ادارات مالیاتی مربوطه ارسال کنند و دراین صورت از مزایای معافیت و یا بخشودگی اظهارنامه استفاده خواهند کرد .
 
وی افزود : اشخاص حقوقی هم تا پایان تیر امسال فرصت دارند اظهار نامه مالیاتی و تراز نامه را به صورت الکترونیکی از طریق سایت سازمان مالیاتی کشور، به ادارات زیر ربط ارسال کنند و مالیات اظهار شده خود را همراه با اظهارنامه پرداخت کنند .
 
سلمانی در خصوص تقسیم مودیان مالیاتی خاطر نشان کرد: براساس اصلاحیه جدید قانون مالیاتها که از اول سال 95 اجرایی شده است مودیان مالیاتی حقیقی به سه گروه تقسیم شده اند. گروه اول کسانی هستند که مبادلات مالی آنها بیش از 3 میلیارد تومان در سال است ، گروه دوم میزان مبادلات مالی یک تا 3 میلیارد تومان دارند و گروه سوم نیز مودیانی هستند که میزان خرید و فروش آنها کمتر از 1 میلیارد تومان است .
 
وی با اشاره به اینکه مودیان تا سه سال نمی توانند گروه مالی را که انتخاب کرده اند تغییر دهند گفت : معمولا بیش از 80 تا 90 درصد مودیان مالیاتی سطح استان کرمان در گروه سوم قرار می گیرند.
 
مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان تصریح کرد : مودیانی که تا پایان خرداد اظهارنامه خود را به سایت سازمان مالیات ارسال می کنند اگر میزان افزایش مبادلات مالی خود نسبت به سال 94 را هشت درصد بیشتر اعلام کنند سیستم به صورت همزمان مالیات آنها را محاسبه می کند و می توانند مالیات را همان لحظه یا در 4 قسط ماهانه واریز کنند.
 
وی افزود :کارشناسان مالیاتی بعدا به صورت حسابهای مالی این دسته از مودیان رسیدگی می کنند.
 
سلمانی با اشاره به اینکه درآمدهای مالیاتی صرف امور استان می شود گفت: با کسانیکه از پرداخت مالیات شانه خالی کنند براساس قوانین و مقررات برخورد می شود .

وی با اشاره به گفته رییس کل سازمان مالیات کشور افزود: سال گذشته از کسانی که اظهارنامه پر نکرده بودند و قصد فرار مالیاتی داشتند براساس تشخیص کارشناسان 990میلیارد تومان مالیات در سطح کشور وصول شد.
 
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار