کانون داخلی منشاء طوفان گردو خاک خوزستان

وزش باد، کانون قدیمی در غرب شوش و شمال بستان را فعال کرد.

کوروش بهادری، مدیر کل سازمان هواشناسی استان خوزستاندر گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛  در خصوص طوفان گرد و خاک رو گذشته گفت: روز گذشته طوفانی با سرعت 75 کیلومتر در ساعت در شهرهای آبادان و خرمشهر و در اهواز 65 کیلومتر در ساعت برخی نقاط استان را تا ساعاتی درگیر خود نمود. دید افقی نیز در اهواز به 300متر ، آبادان، ماهشهر وخرمشهر 1000متر و شادگان 1200 متر رسید.
 
بهادری افزود: این طوفان ناشی از فعالیت کانون قدیمی در غرب شوش و شمال بستان است که در گذشته با وزش باد جنوب شرق معمولا کانون های خارجی را فعال می کرد اما  طوفان کانون داخلی را فعال کرد.
 
وی اظهار داشت : این کانون فعال شده شامل بیابان ها و مناطق مرزی است که از مسئولان تقاضا داریم همان گونه که در جنوب شرق اهواز فعالیت هایی چون کاشت درخت و انتقال آب را انجام دادند در این کانون نیز همان فعالیت ها را انجام دهد.
 
مدیر کل سازمان هواشناسی استان خوزستان بیان کرد: در طوفان روز گذشته که می توانست فاجعه آفرین باشد خوشبختانه با درخت کاری و انتقال آبی که در کانون های شرق اهواز صورت گرفت آن کانون فعال نشد و امیدواریم چنین فعالیت هایی مستمر باشد.
 
بهادری تصریح کرد: امروز انتظار وزش باد نسبتا شدید حدودا 40 کیلومتر در ساعت در بیشتر مناطق همچون جنوب شرق هندیجان ، ماهشهر و بخشی از اهواز را خواهیم داشت که البته به شدت روز گذشته نخواهد بود.
 
وی گفت: نکته مهمی که وجود دارد هماهنگی و مدیریت ارگان های ذیربط استان است که با اطلاع رسانی به موقع و دقیق سازمان هواشناسی طوفانی به این بزرگی که 8 ساعت به طول انجامید خسارت جانی در نداشت و فقط شکسته شدن بسیاری از درخت ها و خارج شدن بسیاری از مقره ها را در پی داشت که با هماهنگی های لازم قطعی برق رفع شد.
 
مدیر کل سازمان هواشناسی استان خوزستان افزود: امروز اهواز، امیدیه و هندیجان با 47درجه سانتیگراد گرمترین و ایذه با 19 درجه سانتیگراد خنک ترین نقاط استان گزارش شده است.
 
از امروز تا روز شنبه نیز شاهد کاهش دمای 2 تا 4 درجه ای خواهیم بود و هفته آینده نیز با استقرار کامل الگوی تابستانه (پر فشار حاره ای) انتظار داریم دما به 50 درجه سانتیگراد افزایش داشته باشد.
 
انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.