ساری،

برگزاری جشن رمضان در ساری

ویژه برنامه جشن رمضان در سالن سلمان هراتی مجتمع فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حمیدرضا عشریه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساری در این جشن از ماه رمضان به عنوان برترین ماه نزد خداوند متعال یاد کرد و گفت: ماه مبارک رمضان به مهمانی خدا می رویم و خداوند میزبان روزه داران است.

وی با بیان اینکه خداوند قرآن کریم را که بهترین هدیه برای هدایت، رشد و کمال انسانها فرستاده است، افزود: بایستی با توجه به فضای روحی و معنوی و عرفانی خاص این ماه، از آموزه های قرآنی جهت خودسازی استفاده نماییم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساری به شب های قدر و فضیلت این ایام اشاره کرد و گفت: روزه یکی از احکام انسان ساز در اسلام است که فواید جسمانی و روحی بسیاری دارد و موجب اعتماد به نفس و مقاومت و خودسازی می شود.

عشریه افزود: مطابق پیش بینی سازمان بهداشت جهانی در سال ٢٠٢٠بیماریهای قلبی و عروقی در ردیف اول و افسردگی در ردیف دوم قرار دارد و باید با تمسک به ائمه اطهار(ع) و انجام فرایض دینی، خویشتن را از حیث سلامت جسمی و روحی ایمن نماییم.

وی انس با قرآن را مهمترین راه پیشگیری و درمان آسیب های اجتماعی دانست و گفت: بسیاری از صاحب نظران و متخصصان اروپایی و غیر مسلمان نیز به فواید روزه برای سلامت اتفاق نظر دارند.

ویژه برنامه جشن رمضان به منظور تحقق مطالبات رهبری (حفظه الله) در حوزه قرآن و عترت و بهره برداری از فیوضات ماه مبارک رمضان و گسترش انس با قرآن در سطح مرکز استان و روستاهای حومه شهرستان ساری با رویکردی دستاورد محور با حضور مربیان و متربیان قرآنی برگزار شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.