بجنورد؛

سه اولویت مهم توسعه خراسان شمالی

راه، راه آهن و آب ، اولویت های مهم توسعه خراسان شمالی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛، محمدرضا صالحی استاندار خراسان شمالی گفت: خط آهن جوین-اسفراین-بجنورد-شیروان، راه آهن بجنورد به گرگان و نیز جاده ترانزیتی بجنورد به استان گلستان به همراه برخی طرح های بزرگ منابع آب و سدهای استان از جمله طرح های اولویت داری است که باید با اتکا به جذب منابع ملی برای تکمیل سریع تر آن ها اقدام شود.

وی با افزودن این که اعتبارات امسال خراسان شمالی بر اساس شاخص های مدون علمی بین شهرستان ها توزیع شده است، اضافه کرد: فرمانداران نیز در کمیته های برنامه ریزی خود اولویت ها را بر مبنای سیاست گذاری انجام شده در استان مدنظر داشته باشند.

صالحی لزوم رعایت الزامات قانونی در توزیع متناسب اعتبارات شهرستان ها را مورد تأکید قرار داد و گفت: توجه به طرح های مربوط به آب های مرزی و آبخیزداری، پروژه های ناتمام موجود، مباحث فرهنگی و حوزه جوانان و بانوان، اعتبارات موردنیاز بحران و طرح های مهم موثر در تولید و اشتغال از ضرورت های امسال استان محسوب می شود.

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان، از مدیران دستگاه های مرتبط خواست برای تقویت پوشش اینترنتی و شبکه های صدا و سیما و نیز توسعه ظرفیت های بخش معدن با تشکیل شورای معادن استان همت گمارند.

مهندس صالحی ضرورت نظارت موثر بر پیمانکاران برای جلوگیری از تکرار مسائل رخ داده در طرح مسکن مهر بر اثر زلزله اخیر را نیز مورد اشاره قرار داد و مهم ترین راهکار جبران عقب ماندگی های استان و افزایش درآمد سرانه را کمک به جذب سرمایه های داخلی و خارجی و ترغیب سرمایه گذاران با استفاده از یارانه های بخش تولید خواند.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.