مشهد؛

شناسایی ۱۳۰ مورد تب مالت در تربت جام

در قبال کشتار سنتی دام احساس نگرانی می‌کنیم که به لحاظ کمبود نیرو نمی‌توانیم برخورد مناسبی انجام دهیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، علی رستمی فرماندار تربت جام در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی که در فرمانداری برگزار شد با اشاره به کشتار سنتی دام گفت: در قبال کشتار سنتی دام احساس نگرانی می‌کنیم که به لحاظ کمبود نیرو نمی‌توانیم برخورد مناسبی انجام دهیم.

وی افزود: با توجه وجود بیماری خطرناک بین انسان و دام کار گروه سلامت لازم است در بخش‌های تابعه شهرستان فعال تا اطلاع رسانی، هشدار‌ها و آموزش‌های لازم به مردم ارائه شود تا از کشتار غیر مجاز دام به صورت سنتی که غیر مجاز است جلوگیری شود.

فرماندار تربت جام با اشاره به شیوع بیماری تب مالت گفت: توزیع اقلام لبنی باید توسط کارشناسان مورد بررسی شدید قرار بگیرد وبا متخلفان اشد برخورد را انجام دهند تا از این بیماری جلوگیری شود.

رستمی افزود: شیر تولیدی این شهرستان با کیفیت‌ترین شیر در سطح استان است و تبلیغات منفی بر علیه کیفت توسط واحد تولیدی رقیب صورت می‌گیرد که واقعیت ندارد.

وی با ارائه آمار مبتلایان به تب مالت گفت: در سال گذشته تعداد ۶۵۰ نفر به این بیماری مبتلا شدند و از ابتدای امسال تا کنون ۱۳۵ مورد در آزمایشگاه‌ها شناسایی شده که ۷۰ مورد آن در روستای بنی تاک صالح آباد این شهرستان بوده است.

فرماندار تربت جام افزود: کانون‌های فراوانی تب مالت باید در پروژه‌های زمانی مشخص و مبارزه جدی تا ریشه کنی این بیماری ادامه پیدا کند.

رستمی با اشاره به برخورد با اصناف متخلف گفت: در سه روز اول ماه مبارک رمضان توسط اکیپ‌های گشت دانشکده علوم پزشکی تربت جام ۱۲۳ کیلو مواد غدایی فاسد جمع آوری، معدوم و به متخلفین تذکر داده شده است.

انتهای پیام//س. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.