ربوده شدن روزنامه نگار مخالف دولت جمهوری آذربایجان در گرجستان

افراد ناشناس در گرجستان، یک روزنامه نگار مخالف دولت جمهوری آذربایجان را ربوده و به دستگاه های امنیتی کشورش تحویل دادند.

ربوده شدن روزنامه نگار مخالف دولت جمهوری آذربایجان در گرجستان

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، رسانه های جمهوری آذربایجان اعلام کردند افراد ناشناس در گرجستان، یک روزنامه نگار مخالف دولت جمهوری آذربایجان را که در گرجستان به سر می برد، ربوده و به دستگاه های امنیتی کشورش تحویل دادند.

همسر افغان مختارلی روز سه شنبه از ناپدید شدن وی خبر داده بود. مختارلی پس از گریختن از جمهوری آذربایجان‌، از سال 2015 ساکن گرجستان بود. وی درباره پرونده های فساد مالی دولت تحقیق می کرد.

الچین صادق اف وکیل وی به خبرنگاران در باکو گفت: موکلش توسط افرادی با لباس شخصی که به زبان گرجی حرف می زدند، ربوده شده است. آنها افغان مختارلی را هدف ضرب و جرح قرار دادند و سپس وی را به نیروهای امنیتی جمهوری آذربایجان تحویل دادند.

مختارلی سپس به داخل جمهوری آذربایجان منتقل و در آنجا به تلاش برای انتقال غیرقانونی 10 هزار یورو به کشور متهم شد. وکیل این روزنامه نگار مخالف این اتهام را کاملا ساختگی توصیف کرد.

دادستانی جمهوری آذربایجان به نوبه خود اطمینان داد این روزنامه نگار هنگامی که تلاش می کرد به طور غیرقانونی از مرز عبور کند، دستگیر شد و سپس در جیب وی این اسکناس ها پیدا شده است.

گئورگی مارگولاشویلی، رئیس جمهور گرجستان در بیانیه ای ناپدید شدن مختارلی از خاک گرجستان را چالشی بزرگ برای دولت و حاکمیت این کشور دانست.

وزیر کشور گرجستان نیز اعلام کرد تحقیقی را برای آشکار شدن زوایای پنهان این دستگیری غیرقانونی آغاز می کند.

سازمان های غیردولتی مدافع حقوق بشر نیز به نوبه خود دستگیری افغان مختارلی را محکوم کردند.

این سازمان ها اعلام کردند به نظر می رسد مقامات گرجستانی آنچه که این رسانه ها آن را آدم ربایی بیرحمانه توصیف کردند ، همدست بوده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار