حجت‌الاسلام منتظری مطرح کرد؛

سوء استفاده رسانه‌های غربی از صحبت‌های برخی نامزدهای انتخاباتی/ ارجاع شکایت ستاد انتخاباتی حجت الاسلام رئیسی به دادسرا

دادستان کل کشور گفت: برخی کاندیداها مسائلی را مطرح کردند که موجب سوء استفاده شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های غربی شد، البته برخی از آنها پاسخ دارد که به آنها پاسخ می‌دهیم.

سوء استفاده رسانه‌های غربی از صحبت‌های برخی نامزدهای انتخاباتیبه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام محمد جواد منتظری دادستان کل کشور در نوزدهمین جشن حمایت از خانواده زندانیان که امروز (چهارشنبه) برگزار شد، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا گزارش ستاد انتخاباتی حجت الاسلام رئیسی پیرامون تخلفات انتخاباتی به دادستانی کل واصل شده یا خیر، اظهار کرد: گزارشاتی در این زمینه وصول شده که حسب مورد، آنهایی که مربوط به دادستانی تهران بوده به دادسرای تهران ارسال شده و مواردی که مربوط به استان ها بوده به دادسرای مربوطه ارجاع شده است زیرا برخی از این موارد در حیطه صلاحیت تهران نبوده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فقط از سوی ستاد حجت الاسلام رئیسی شکایت تخلف رسیده است؟ گفت: از جاهای دیگر از جمله وزارت کشور گزارشاتی ارسال شده بود.

دادستان کل کشور در پاسخ به این سوال که ایا  اماری ازمیزان تخلفات انتخابات اخیر دارید؟، گفت: تخلفات نسبتا زیاد بوده است ولی برای آمار دقیق تخلفات احراز  شده  باید صبر کرد و برای مواردی که احراز می شود باید منتظر ماند تا در محکمه صالحه مورد رسیدگی قرار گیرد با این حال به طور کلی موارد زیادی از آنها در محکمه قابل اثبات است.

دادستان کل کشور در خصوص بازداشت عبدالرضا داوری گفت: در این زمینه اطلاعی ندارم.

حجت الاسلام منتظری با اشاره به ارائه گزارشی از تخلفات انتخاباتی به رییس قوه قضائیه گفت: گزارشی که ما ارائه کردیم ریز مسائل و اقداماتی است که قوه قضائیه در صحنه انتخابات  اعم از تشکیل جلسات، جلوگیری از تخلفات و پیشگیری از این جرایم و شرکت در جلسات شورای عالی امنیت ملی انجام داده، بود.

وی افزود: در مجموع قوه قضائیه در بیش از یک هزار جلسه انتخاباتی شرکت کرده و علاوه بر این، مصوبات زیادی در مورد جرایم انتخاباتی داشتیم.

حجت‌الاسلام منتظری در پاسخ به این سوال که سخنگو و رییس قوه قضائیه پیش از انتخابات اعلام کرده بودند که برای جلوگیری از بهم ریختن جو کشور، بداخلاقی‌های انتخابات سکوت می‌کنیم؛ آیا این به معنای برخورد با تخلفات است و یا قرار است مسائل جدیدی مطرح شود؟ گفت: برخی مسایل نباید مطرح می‌شد اما از سوی کاندیداها و یا مسئولان مرتبط با کاندیدا ها مطرح شد که برخی از آنها،خلاف واقع بوده است و برخی از آنها اگر هم درست بوده،به شکلی مطرح شده که مصلحت جامعه نبوده است.مثل این می ماند که هر آنچه از دولت می دانیم بخواهیم بیان کنیم ممکن است برخی از اعضای خانواده لغزش داشته باشند، نباید در سطحی که دشمن بتواند از آن استفاده می کند،مطرح شود.

وی افزود: برخی کاندیدها مسائلی را مطرح کرد که دشمن از آنها سو استفاده کرد  و دشمن مسایل را از زبان آنها گرفت و ما دیدیم در شبکه های اجتماعی و رسانه های غربی روی این موارد مانور دادند  که  برخی از آنها پاسخ دارد که به آنها پاسخ می دهیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار