عامل هتک حیثیت و نشر اکاذیب در استان زنجان دستگیر شد

رئیس پليس فضای توليد و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان زنجان از شناسایی شخصی که به قصد انتقام جویی اقدام به هتک حیثیت و نشر اکاذیب شخص دیگری از طریق شبکه اجتماعی کرده بود خبرداد.

دستگیری عامل هتک حیثیت و نشر اکاذیب در استان زنجان
به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ دوم آدینه‌لو اظهار کرد: در پی شکایت احدی از شهروندان مبنی بر هتک حیثیت و نشر اکاذیب در فضای مجازی مراتب در دستور کارشناسان این پلیس قرار گرفت و برابر اظهار شاکیه، فردی ناشناس در یکی از شبکه‌های اقدام به نشر اکاذیب و هتک حیثیت  وی نموده بود.
 
وی افزود: پس از اخذ مستندات و اظهارات با همکاری شاکیه و اقدامات فنی و شیوه شگرد‌های خاص پلیسی نسبت به شناسایی متهم اقدام گردید.همچنین با اخذ دستور قضایی مبنی بر جلب متهم با حضور در محل نسبت به جلب وی اقدام گردید و ادله جرم شامل گوشی تلفن همراه کشف و به این پلیس دلالت گردید‌.
 
سرهنگ آدینه‌لو در ادامه گفت: در بازجویی‌های اولیه متهم سعی میکرد با اظهارات ضد و نقیض، خود را بی‌گناه جلوه داده ومسیر تحقیقات مأموران را به انحراف بکشاند.ولی با حضور شاکی پرونده و مواجهه  شدن با مستندات و مدارک جمع آوري شده از سوي کارشناسان به بزه ارتکابی معترف شد .
 
این مقام انتظامی عنوان کرد: متهم در اظهارات خود بیان داشت به دلیل اختلاف به وجود آمده درمحیط کاری به منظور تخریب شخصیت و جایگاه شغلی شاکیه مرتکب بزه و هتک حرمت مشارالیه را فراهم نموده است.
 
سرهنگ دوم آدینه‌لو  ضمن تاکید بر توصیه به شهروندان در خصوص استفاده نکردن از شبکه‌های اجتماعی هشدارداد: اشخاصی که با ایجاد پروفایل مجرمانه موجبات ناراحتی افراد دیگر را فراهم آورند در سریع‌ترین زمان شناسایی، دستگیر و تحویل دستگاه عدالت خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد : به افرادی كه در فضای مجازی و شبكه های اجتماعی اقدام به هتك حیثیت و نشر اكاذیب علیه همدیگر می کنند، هشدار داده می شود طبق ماده ۱۷ قانوم جرایم رایانه ای با اثبات عمل مجرمانه آنها باید پاسخگوی قانون و مسئول عمل مجرمانه خود باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار