گیلان؛

اجرای طرح ملی ضیافت الهی در بقاع متبرکه

طرح ملی ضیافت الهی با 10 ویژه برنامه شاخص در 410 بقعه متبرکه گیلان در حال اجرا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه گفت: برای اجرای طرح ملی ضیافت الهی 434 روحانی اعزامی از قم و بومی استان این ویژه برنامه های معنوی را در 410 بقعه متبرکه گیلان اجرا می کنند.

حجت الاسلام ولی عادلی افزود: اقامه نماز جماعات در مساجد و بقاع متبرکه، محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان بین المللی، ملی و استانی، برپایی خیمه های معرفت و نمایشگاه های قرآنی، تفسیر قرآن، اجرای ویژه برنامه "خدیجه، مادر امت است" در سالروز ولادت حضرت خدیجه(س)، طرح کمپینگ قرآنی و طرح وقف قرآن از مهمترین برنامه های طرح ملی ضیافت الهی اوقاف و امور خیریه گیلان است.

وی از برپایی محفل انس با قرآن کریم در پیاده راه فرهنگی رشت با حضور قاری مصری خبر داد و افزود: این محفل معنوی بزودی با همکاری شهرداری رشت برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به اطعام افطاری ساده روزه داران در تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ساده زیستی و ترویج افطاری ساده افزود: با کمک خیران، نذورات امامزادگان و نیت واقفان هر شب 5 هزار مومن روزه دار در بقاع متبرکه و مساجد استان اطعام می شوند.

حجت الاسلام عادلی اعلام کرد: تا پایان ماه مبارک رمضان 147 هزار و 600 نفر با افطاری ساده در بقاع متبرکه و مساجد استان اطعام خواهند شد.

وی درباره اجرای طرح کمپینگ قرآنی در استان گفت: بر اساس این طرح آیات قرآن با همکاری دستگاه های فرهنگی و سپاه قدس به صورت بنر و پوستر چاپ و در سطح شهر، مساجد و بقاع گیلان نصب و پخش می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان افزود: در اجرای طرح وقف قرآنی نیز هر خیر و نیکوکار گیلانی می تواند با خرید هر تعداد از جلد قرآن را خریداری و به ارگان، دستگاه، مساجد، خانواده و بقاع متبرکه وقف کنند.

حجت الاسلام ولی عادلی تصریح کرد: سخنرانی درباره اهمیت وقف، احکام و سبک زندگی از دیگر برنامه های پیش روی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان است.
 
 
انتهای پیام/ع


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.