در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

پیش‌بینی نیم درصدی افزایش پوشش تحصیلی در سال تحصیلی آینده

مدیرکل‌ دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش‌ از افزایش نیم درصدی پوشش تحصیلی متوسطه اول در سال تحصیلی آینده خبر داد.

پیش‌بینی نیم درصدی افزایش پوشش تحصیلی در سال تحصیلی آینده

عظیم محبی مدیرکل‌ دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش‌ در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد وضعیت پوشش تحصیلی دانش‌آموزان مقطع متوسطه اظهار کرد: امسال پوشش تحصیلی ۹۴ درصد را شاهد بودیم و با توجه به بررسی‌های انجام شده تعدادی از دانش‌آموزان نیز در مقطع ابتدایی حضور داشتند که در مجموع پوشش ۹۷ درصدی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: برای سال تحصیلی آینده پیش‌بینی کردیم تا افزایش نیم درصدی در پوشش تحصیلی داشته باشیم و برای این کار، ساز و کارهایی نیز اتخاذ شده است.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برنامه افزایش پوشش تحصیلی تحت عنوان طرح جذب بازماندگان از تحصیل انجام می‌شود بیان کرد: بر این اساس اول مهر ماه اسامی افرادی که در استان‌ها و مناطق مختلف کشور در کلاس‌های درس حضور ندارند اعلام می‌شود و با توجه به این اظهار‌نامه اسمی پیگیری‌های لازم برای بازگرداندن آن‌ها به کلاس‌های درس را انجام می‌دهیم.

محبی تصریح کرد: از جمله اقداماتی که برای کاهش بی‌سوادی و افزایش پوشش تحصیلی در نظر داریم تجهیز شبانه‌روزی‌ها در مناطق روستایی صعب‌العبور، متقاعد کردن خانواده‌هایی که اجازه تحصیل به فرزندان نمی‌دهند و تلاش حداکثری برای حل بخشی از مشکلات اقتصادی و فرهنگی مناطق مختلف کشور است.

وی افزود: بیشترین مشکل برای افراد بازمانده از تحصیل وجود دارد مشکلات اقتصادی و فرهنگی بوده و تا حدی امکان حل این مسائل را داریم و همین شرایط موجب شده تا در مناطق دور افتاده کشور با مشکل پوشش تحصیلی مواجه باشیم که بیشترین نیاز به افزایش پوشش تحصیلی استان سیستان و بلوچستان وجود دارد.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: فرصت تحصیل را برای تمامی دانش‌آموزان کشور فراهم کردیم و در تلاش هستیم تا وضعیت پوشش تحصیلی به بالاترین حد خود برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
خوبه
آخرین اخبار