نانسی پلوسی: نمی‌دانم ترامپ تا چه حد برای سمت ریاست‌جمهوری احترام قائل است

نماینده برجسته دموکرات آمریکایی با اشاره به اقدامات رئیس‌جمهور این کشور، از وی خواست برای دیدگاه‌های دیگران احترام قائل شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه ای پی تی ان، رئیس جناح اقلیت در مجلس نمایندگان آمریکا گفت دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، باید به دیدگاه‌ها و نظرات دیگران احترام بگذارد و به حقایق پایبند باشد.

وی روز سه‌شنبه در سخنرانی خود در سانفرانسیسکو گفت با آنکه وی عضو حزب دموکرات آمریکاست، توانسته با جرج بوش پدر و جرج بوش پسر، رؤسای جمهور اسبق، همکاری کند چون آنها به وجود زمینه‌های مشترک برای همکاری میان دو حزب عمده آمریکا معتقد بودند.

رهبر جناح اقلیت در مجلس نمایندگان آمریکا گفت ما تاکنون با جمهوری‌خواهان در کنگره و رئیس جمهور جمهوری‌خواه درباره مسائل مختلف همکاری کرده‌ایم. ما همیشه برای دیدگاه‌های همدیگر احترام قائل بوده‌ایم و در مذاکرات و گفتگوها هم زمانی که حقایق و اسناد و اطلاعات موجود را پذیرفته‌ایم پیشرفت داشته‌ایم؛ اما زمانی که نمایندگان مجلس و سنای آمریکا برای اولین بار بطور مشترک با دونالد ترامپ دیدار کردیم، جمله‌ای که وی به من گفت این بود که آیا می دانید که من اکثریت آرا عمومی را در انتخابات ریاست جمهوری کسب کرده‌ام. نکته اول درباره این گفته ترامپ این بود که طرح آن ارتباطی به موضوع گفتگوی ما نداشت و در عین حال این موضوع حقیقت ندارد.

نانسی پلوسی گفت: «بر اساس آنچه من تاکنون از دونالد ترامپ دیده‌ام، نمی‌دانم وی تا چه حد برای پست ریاست جمهوری احترام قائل است.»

وی افزود سوالی که مطرح است این است که روسیه از نظر شخصی، سیاسی و مالی چه تاثیر و نفوذی بر روی دونالد ترامپ دارد. ایده‌ای که دونالد ترامپ درباره ماده پنج قانون در خصوص ناتو مطرح کرد، یک هدیه به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، است.

قلب پیمان ناتو ماده ۵ ناتو آن است که در آن کشورهای امضا کننده توافق کرده‌اند، حمله نظامی علیه یک یا چند کشور عضو را به عنوان حمله به تمامی کشورهای عضو ناتو تلقی کنند و به مقابله آن برخیزند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار