بجنورد؛

پیگیری پرداخت وجه خرید گندم از گندمکاران

وجه خرید گندم به کشاورزان باید در اسرع وقت پرداخت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛محمود دلپسند رئیس کارگروه خرید گندم در خراسان شمالی با بیان اینکه گندم یکی از محصولات راهبردی است، گفت: باید تلاش کنیم تا با به کارگیری کمباین ها و درو گرهای با کیفیت و همچنین حمل و نقل مطلوب، ضایعات گندم را به حداقل برسانیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری افزود: با توجه به اینکه برخی دلالان، گندم را به خارج استان بارگیری کنند، باید شرکت غله و خدمات بازرگانی تلاش کند تا گندم تولید شده، در داخل استان خریداری شود.

وی گفت: کشاورزانی که گندم ها را به مراکز خرید تحویل می دهند، باید معرفی نامه داشته باشند و برای کامیون ها و وانت بارهای حمل گندم حتما بارنامه صادر شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این نشست با اشاره به آماده سازی 36 مرکز خرید و تعاونی روستایی برای خرید از گندم کاران، از پیش بینی کاهش 30 درصدی تولید گندم به علت کاهش بارندگی در استان خبر داد و گفت: براساس پیش بینی، امسال 175 هزارتن گندم از کشاورزان خریداری می شود.

عبدا... یوسفی همچنین با اشاره به عرضه گندم استان در بورس کالا گفت: از زمان عرضه گندم در بورس، در صورتی که تا دو هفته به فروش نرفت، 50 درصد وجه به حساب کشاورزان واریز می شود و بقیه نیز بعد از فروش، پرداخت خواهد شد.

وی نرخ پایه هر کیلو گندم با افت مفید 2 درصد و غیر مفید چهار درصد را 1300 تومان اعلام کرد و گفت: در هر کیلوگرم 15 تومان براساس میزان سن زدگی، از قیمت گندم کسر خواهد شد.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.