ضرورت اشتغال جوانان بومی در پارس جنوبی

عضو کمیسیون انرژی و نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی خواستار اشتغال جوانان بومی در پارس جنوبی شد.

ضرورت اشتغال جوانان بومی در پارس جنوبی
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت الاسلام عبدالحمید خدری با بیان اینکه استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار مهمی است که باید از این ظرفیت به خوبی در راستای توسعه اشتغال در استان استفاده شود، اظهار داشت: بیکاری جوانان یک چالش بسیار مهم و اساسی در استان بوشهر است و صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، دریا، نیروگاه اتمی، گمرک و... از ظرفیت‌های بسیار مهم برای اشتغال جوانان استان بوشهر هستند.

وی با تاکید بر اینکه بخش زیادی از گاز کشور در استان بوشهر تولید می شود، افزود: بخش عمده نفت کشور از استان بوشهر صادر می‌شود و صنایع عظیم پتروشیمی در این استان ایجاد شده است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه سهم استان بوشهر از اشتغال در پارس جنوبی تاکنون محقق نشده است، تصریح کرد: مردم استان بوشهر از صنایع نفت و گاز استان مطالباتی دارند که تاکنون محقق نشده است.

وی ضمن اینکه خواستار استفاده مناسب از ظرفیت‌های استان شد، خاطرنشان کرد: استفاده از نیروهای بومی در پارس جنوبی مطالبه به حق مردم استان بوشهر است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: گذشتگان پارس جنوبی را جولانگاه غیر بومیان کرده‌اند و مردم استان بوشهر از سلطه غیربومیان بر پارس جنوبی به شدت گلایه دارند.

حجت‌الاسلام خدری با اشاره به اینکه دریا یکی دیگر از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر است که باید مورد توجه قرار گیرد، بیان داشت: صنایع نفت و گاز و انرژی باید مسئولیت‌های اجتماعی خود را در مقابل مردم استان بوشهر انجام دهند و با وجود ظرفیت‌های عظیم در جزیره خارگ، بیکاری جوانان در این جزیره مقاوم به هیچ‌وجه زیبنده نظام ما نیست.
 
انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۴۳ ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
چندی پیش پتروشیمی جم ازمون استخدامی جهت نیروهای بومی اطلاعیه داده بود ک منجر به تائید 30نفر نیروی بومی شد و پس از طی مراحل استخدام در رشته های فنی مهندسی وارم کار شدند که با تغیر کار انان از فنی به مستخدمی از طرف رییس مجتمع مواجه شده اند که منجر ب انصراف انان شد
ایا این کارهای برنامه ریزی شده جهت انصراف اخراج نیروهای بومی و جایگزین کردن نیروهای مدنظر و سفارشی غیر بومی و ب اسم بومی میتوان محسوب کرد
در ضمن فرمانداری عسلویه با پتروشیمی جم رایزنی داشته که موفقیت امیز نبوده است