کاهش بهای نفت و طلا در بازار‌های جهانی، ۱۳۹۶/۰۳/۱۰

افزایش فعالیت های نفتی لیبی به کاهش بهای نفت منجر شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال افزایش تولیدات نفتی در لیبی، بهای طلای سیاه امروز (چهارشنبه) با کاهش همراه بود. این مسئله به نگرانی‌های موجود در خصوص افزایش فعالیت های حفاری آمریکا که تلاش سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) را بی نتیجه کرده است، افزود.
 
بر این اساس، بهای نفت خام برنت با 12 سنت کاهش (معادل 0.2 درصد) به 51 دلار و 72 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) نیز با 19 سنت کاهش (معادل 0.4 درصد)، 49 دلار و 47 سنت در هر بشکه معامله شد.
 
کارشناسان حوزه نفت اعلام کردند این کاهش بها بخاطر افزایش تولیدات نفتی در لیبی رخ داده است. بنابر اعلام شرکت ملی نفت لیبی، انتظار می رود تولیدات نفتی لیبی در این هفته به 800 هزار بشکه در روز افزایش یابد. این رقم در مقایسه با 500 هزار بشکه نفتی که تاکنون در یک روز در لیبی تولید می شد، افزایش چشمگیری محسوب می شود.
 
احیای مجدد تولید نفت در لیبی در حالی رخ داده است که آمریکا نیز همچنان به افزایش فعالیت های حفاری خود ادامه می دهد. آمریکا از اواسط سال 2016 تاکنون تولیدات نفتی خود را 10 درصد افزایش داده است.
 
همچنین، به دنبال انتشار داده های اقتصادی آمریکا که احتمال افزایش نرخ بهره بوسیله بانک مرکزی را در ماه آینده بالا برد، بهای طلا امروز (چهارشنبه) با کاهش همراه بود. این درحالیست که طلا در معاملات پیشین به بالاترین سطح در یک ماه گذشته رسیده بود. بر این اساس، بهای هر اونس طلای آمریکا با 0.2 درصد کاهش به 1260 دلار رسید.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار