کرمان؛

مدال برنزی شنای جهان به جشن گلریزان رفت

مدیر کل زندان های استان کرمان گفت: بیشتر از خود زندانی خانواده های آنها در معرض آسیب هستند، لذا برای آزادی آنها به کمک خیرین نیاز است.

مدال طلایی شنای جهان به جشن گلریزان رفتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، رمضان امیری در چهارمین شب از برنامه جشن گلریزان زندان کرمان گفت:ستاد دیه در بخش آزادی جرائم غیر عمد ماموریت ویژه ای دارد.
 
حجت الاسلام رسول کارگر، رئیس اداره قضایی و اجرای احکام اداره کل زندان های استان کرمان نیز در جشن گلریزان با اشاره به اقدامات صورت گرفته دراین بخش گفت : امتیازاتی که زندانیان می توانند استفاده کنند ازجمله آزادی مشروط، تعلیق و تخفیف مجازات ، مرخصی و اشتغال و....پیگیری می شود.
 
وی افزود: راه اندازی کمیته صلح و سازش در زندان های استان با محوریت رئیس زندان،
مسئول اجرای احکام، مددکاران و خیرین به صورت ماهیانه در زندان ها برگزار می شود و نتایج خوبی هم دارد.
 
حجت الاسلام کارگر خاطر نشان کرد: برگزاری این کمیته باعث آزادی ۲۸ زندانی با مبلغ ۴۵۰ میلیون تومان با کمک خیرین و انجمن حمایت از زندانیان استان در سه ماه گذشته شده است.

همچنین سید حجت الله موسوی قوام، رئیس ستاد دیه استان کرمان گفت:بانک های استان ۱۰میلیارد تومان به صورت پرداخت وام قرض الحسنه در ۶سال گذشته کمک کردند که باعث شد ۶۰۰ زندانی واجد شرایط آزاد و به کانون خانواده برگردند.
 
وی افزود : سال گذشته نیز بانک های کرمان با ۱۲۰ میلیون تومان آزادی زندانیان را فراهم کردند.

حجت الاسلام عسکری، استاد حوزه و دانشگاه هم در این مراسم با تاکید برآموزه های دینی در رسیدکی به مردم و حوایج آنها گفت : در بیش از ۸۰ روایت آمده است که اگر کسی که صبح بیدار شود و زندگی روزانه خود را اغاز کند و درصد رفع حوائج مردم نباشد، کسی که سیر بخوابد و همسایه اش گرسنه باشد، اگر کسی بشنود انسانی ندای کمک خواهی را داده و بشنود و اجابت نکند مسلمان نیست.
 
وی تصریح کرد : کسانی که در زندان هستند آدم های مفسد و تبهکاری نیستند چراکه به خاطر یک اشتباه و نا آگاهی در زندان به سر می برند، بنابراین برای آزادی آنها بایستی تلاش کرد.
 
حجت الاسلام عسکری گفت : در کنار عبادات و ارتباط با خدا ارتباط با خلق خدا هم فراموش نشود چراکه ارتباط تنگاتنگی بین ارتباط با خدا و مردم وجود دارد.
 
وی افزود : در آموزه های دینی ما بین توجه به مردم و پذیرش دعاها هم ارتباط وجود دارد.


در این مراسم سید شورش دلپسند،قهرمان شنای معلولان جهان ، مدال خود را که در مسابقات جهانی آلمان در سال 2016 کسب کرده بود، به منظور آزادی زندانیان غیر عمد اهدا کرد.

این مدال را یکی از خیرین با مبلغ ۵ میلیون تومان خریداری کرد تا با پول آن زمینه آزادی یک زندانی فراهم شود.
انتهای پیام/ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار