پنتاگون: ادامه بمب‌گذاری داعش در بغداد پس از شکست در موصل

جف دیویس از ادامه بمب گذاری داعش در پایتخت عراق پس از شکست این گروه در موصل خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جف دیویس – سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) – اعلام کرد واشنگتن انتظار دارد گروه تروریستی داعش با ادامه روند از دست دادن قلمروی خود در عراق (موصل)، بمب گذاری‌ها در بغداد را ادامه دهد. 

دیویس افزود: بمب گذاری در بغداد بسیار مشکل‌زا است. صادقانه باید گفت همزمان با روند از دست رفتن قلمروی داعش، تروریست‌ها در مناطقی که تحت کنترلشان نیست پراکنده می‌شوند که ادامه این روند مشکل آفرین است. 

سخنگوی پنتاگون تاکید کرد: آمریکا به تجهیز نیروهای عراقی با تجهیزات دفاعی برای مقابله با تهدید ادامه می‌‌دهد. در حال حاضر شاهد انفجار چندین بمب در پایتخت عراق بوده‌ایم. 

دیویس با اشاره به آمارها گفت: در واقع همینک شاهد سطح کمتری از انفجارها نسبت به شش ماه یا هشت ماه گذشته هستیم. در گذشته به طور مداوم، روزانه و گاهی چند بار در روز شاهد انفجارهای مرتبط با گروه تروریستی داعش در بغداد بودیم. 

اوایل روز سه شنبه، طی انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در مرکز بغداد دستکم 10 تن کشته و 40 نفر زخمی شدند. چند ساعت بعد، انفجار خودروی بمب گذاری شده دیگر در نزدیکی پل الشهدای بغداد، 37 نفر کشته و زخمی شدند. اواخر همان روز نیز انفجار دیگر باعث زخمی شدن سه تن شد. 

کمیته دفاعی پارلمان عراق اعلام کرد داعش تروریست‌های خود را پس از شکست در موصل به پایتخت سرازیر کرده است. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار