معاون وزیر خارجه آمریکا: حقوق بشر بخشی از گفت و گوهای دوجانبه واشنگتن و ریاض است!

استوارت جونز گفت: موضوع حقوق بشر بخشی از گفت و گوهای دو جانبه آمریکا و عربستان سعودی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  سی ان ان،‌  استوارت جونز -- معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک -- درباره دستاوردهای سفر دونالد ترامپ -- رئیس جمهور آمریکا -- به منطقه خاورمیانه گفت: ما از تجربه‌های عربستان در مبارزه با تروریسم استفاده می کنیم.

وی افزود: قرار است سران شورای همکاری خلیج (فارس) پس از گذشت یک سال در واشنگتن حضور به هم رسانند تا آن چه را در مبارزه با تروریسم انجام شده ارزیابی کنند.

خبرنگاران از جونز درباره غفلت ترامپ از بیان موضوعات حقوق بشری در سخنرانی که در سفر به عربستان سعودی داشت سوال کردند. وی در پاسخ گفت: ما به گفت و گوهای دوجانبه درباره حقوق بشر با طرف سعودی ادامه می دهیم. 

معاون وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: گفت و گوهای دوجانبه با عربستان و تمامی کشورهای منطقه (خاورمیانه) ادامه می یابد؛ اما اینکه ترامپ در سخنرانی اش به حقوق بشر اشاره نکرد به معنای آن نیست که این موضوع بخشی از گفت و گوهای دو جانبه نبوده است. موضوع حقوق بشر بخش دائمی گفت و گوهای میان واشنگتن و ریاض است. 

گروه های حقوق بشری در آمریکا از ترامپ به دلیل مطرح نکردن موضوع حقوق بشر در سفر به عربستان سعودی انتقاد کردند. در گزارش حقوق بشر وزارت خارجه آمریکا در سال 2016 عربستان به عنوان کشوری که فاقد انتخابات آزاد، دارای محدودیتهای حقوق جهانی، نابرابری جنسیتی و فاقد قوه قضاییه مستقل است، معرفی شد. با این حال ترامپ در سفر خود به ریاض هیچ صحبتی درباره نقض آشکار حقوق بشر در عربستان نکرد. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فربد
۲۰:۴۸ ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
چه خنده دار ال سعود تجربه های زیادی هم در زمینه ایجاد تروریسم دارد از آنها هم استفاده کنید خوب هست.
آخرین اخبار