کرمان؛

نصب دوربین کنترل سرعت در ۱۰۰ نقطه از استان کرمان

فرمانده پلیس راه استان کرمان گفت: طی امسال در 100 نقطه از استان کرمان دوربین کنترل سرعت برای کاهش تلفات جاده ای نصب می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،سرهنگ یوسف نجفی، فرمانده پلیس راه استان کرمان در جلسه شورای ترافیک شهرستان رفسنجان گفت: این امر از اولویت های پلیس راه استان است و در شریانها و محورهای اصلی از ابتدای امسال در حال نصب شدن هستند.
وی با بیان اینکه تمام شریانها و محورهای اصلی از شهرستان انار تا ریگان این کار انجام می شود، افزود:در بیش از هزار و 800 نقطه از کشور این دوربین ها نصب شده است و در برخورد با تلفات رانندگی باید جدی تر عمل کرد.
سرهنگ نجفی با بیان اینکه برخورد با تخلفات رانندگی ِ حادثه ساز که زمینه ساز تصادفات هستند از اولویتهای فعالیت پلیس است خاطر نشان کرد: از ابتدای امسال تا کنون در استان کرمان 17 هزار و 287 مورد برخورد با تخلفات رانندگی ثبت شده که در مدت مشابه پارسال این برخوردها با تخلفات رانندگی بیش از 16 هزار فقره بوده است و افزایش برخورد ها باعث کاهش تخلفات می شود.
وی تصریح کرد: در حوزه رفسنجان از ابتدای امسال تا کنون این آمار ثبت برخورد با تخلفات رانندگی 12 هزار و 370 است که در مدت مشابه پارسال این آمار 10 هزار و 866 مورد بوده است.
سرهنگ نجفی گفت: رفسنجان از نظر اهمیت ترافیکی و حمل و نقل جاده ای کمتر از شهرستان کرمان نیست و باید دو جایگاه پلیس راه داشته باشد .
وی ابا اشاره به ایکه 433 درصد تلفات در حوزه پلیس راه رفسنجان افزایش یافته است، افزود: به طوریکه در دوماه ابتدای پارسال تعداد فوت شدگان حوادث رانندگی در این حوزه 3 نفر و در دوماه ابتدای امسال این رقم به 16 نفر فوت شده افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه در جاده رفسنجان به باغین که از لحاظ نصب علایم رانندگی، علایم ایمنی و ... استاندارد است بازهم رانندگانی هستند که با خواب آلودگی موجب تصادف می شوند.
سرهنگ نجفی با بیان اینکه محور رفسنجان- نوق از لحاظ تصادفات و تلفات رتبه اول استان را داراست گفت: این جاده از پر حادثه ترین محورها در استان کرمان است، محورهای انار و رفسنجان به کرمان نیز واژگونی زیاد داریم و باید ایمنی در این محور ها را در راستای کاهش تلفات افزایش دهیم.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.