تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمان‌های امام (ره)

تجدید میثاق با بینان گذار رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران در سالروز رحلت ایشان در حرم مطهر امام راحل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جامعه دانشگاهیان کشور، مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی، وزارتخانه‌های علوم و بهداشت صبح امروز با حضور در حرم مطهر با آرمان‌های ایشان تجدید میثاق کردند.

در این مراسم محسن هاشمی، معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی، کریم زارع، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان، فرهاد حسین‌زاده لطفی، معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی، مرتضی موسی‌خانی، سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، مرتضی احسانی، معاون اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی، مجتبی علوی فاضل سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی، سید علی ابطحی معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، فریدون رهنمای رودپشتی، احمد شمس دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه استان تهران، ضیاء هاشمی معاون فرهنگی وزارت علوم، مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان، محمود فتوحی رئیس دانشگاه شریف و سید حمید‌رضا طیبی رئیس جهاددانشگاهی حضور داشتند.

متن میثاق نامه دانشجویان با امام خمینی در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال که امروز در حرم مطهر امام خوانده شد این بود. 
 
اکنون که در این ماه مبارک رمضان در محضرتان ایستاده‌ایم هر چند که غبار فراقتان ۲۸ سال است که به مزار دلمان نشسته است، اما شعای قدرتمند نور پیام آسمانیتان از ملوک وجود تا ملک جان آدمیان این روزگار را فرا گرفته و آنان را با بی نهایت لایزال الهی متصل ساخته است اما ما امروز دانشگاهیان همچون هر ساله آماده‌ایم تا سند استواری خود را بر میثاق ابدی خویش به تو عرضه کنیم باشد که در این محضر الهی پذیرفته شود و موکلین خداوند بزرگ آن را امضا فرمایند و آنگاه پیمان ابدی خود را با تو و راه جاویدت تجدید کنیم. 
 
یقین داریم حضرت امام خامنه‌ای فرزند راستین تو و جانشین به حق و شایسته توست که اطلاعات از او همان اطلاعات از خداوند و رسول خداست و سرانجامی جز خیر و سعادت برای ما و کشورمان نخواهد داشت. 
 
از همین رو رهنوردهای آن رهبر فرزانه و حکیم را در همه رویای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و تولید و اشتغال می‌باشد آنچنان که شعار این سال آویزه گوش خویش نموده ایم و بازخوانی‌های تجربه ارزشمند تاریخ انقلاب و تدوین و تدریس آن در محیط‌های علمی دانشگاه مسیرهای رونق اقتصادی و استقلال ملت عزیزمان را سرعت قدرت خواهیم بخشید. 
 
یقین داریم افق‌های بلند دانشگاه اسلامی قابل قیاس با سقف کوتاه علم دانشگاه‌های غربی نیست و بر این اساس ضرورت می‌دانیم راه‌های دستیابی به افق‌های رفیع دانشگاه اسلامی را بر اساس رهنمودهای پیر فقید فرزانه‌مان و فرمایشات خلف و صلاح او استخراج نموده و در نظام دانشگاهی موجود به کار ببندیم. 
 
یقین داریم جهاد علمی دانشگاهی با بهره گیری از تجربه‌ها و افکار بزرگ انقلاب در قالب‌های علمی، آموزشی و قدرت نرم نظام در مقابل با تهدید‌ها و تحریم‌هاست از این رو با تمام توان قدرت خود را بر اساس ارزش‌های اسلامی، انقلابی و مقتضیات بومی معطوف به رشد علمی فرزندانمان این سرزمین خواهیم نمود جریان‌های تکفیری و افراطی که در آسیایی غربی آتش افروخته‌اند بازیچه دست قدرت‌های شیطان صفت هستند از این رو با قدرت از تمامی این جریان‌ها اعلام قرائت کرده و حمایت همه جانبه خود از جریان مقاومت در سوریه، عراق و یمن اعلام می‌داریم. 
 
در آخر یقین داریم که دانشگا‌ه‌های ما ظرفیت آن را دارند که تربیت انسان‌های الهی را به عنوان آرزوی خمینی بزرگ و پرورش امثال چمران‌ها را به عنوان آرمان خامنه‌ای عزیز بر عهده گیرند از این رو با خدای خود پیمان می‌بندیم که تمام همت خویش را صرف تحصیل این امر مطلوب در دانشگاه‌ها نماییم باشد که به خواسته الهی ملت شایستمان طعم حیات طیبه انسانی را بچشد و به قول قوه الهی به الگوی ستودنی برای همه ملت‌های عالم بدل شود. 
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار