اعلام آمادگی ترزا می برای ترک میز مذاکره با اتحادیه اروپا بدون حصول توافقی درباره برکسیت

نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد در جریان گفتگوها با اتحادیه اروپا درباره برکسیت، برای جلوگیری از انعقاد یک «توافق بد»، حاضر است میز مذاکره را ترک کند.

اعلام آمادگی ترزا می برای ترک میز مذاکره با اتحادیه اروپا بدون حصول توافقی درباره برکسیتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت) به یکی از محورهای اصلی کارزارهای انتخابات پارلمانی زودهنگام این کشور تبدیل شده است.

ترزا می، نخست وزیر انگلیس در مصاحبه با اسکای‌نیوز اعلام کرد آماده است بدون دستیابی به توافق با اتحادیه اروپا، میز مذاکره در مورد برکسیت را ترک کند.

در حالی که فاصله میان محافظه‌کاران و حزب کارگر در نظرسنجی‌ها کاهش یافته است، ترزا می تلاش می‌کند به مردم در مورد برکسیت تعهداتی بدهد. وی در گفتگویی تلویزیونی گفت آماده است تا در صورت توافق بد با اتحادیه اروپا، میز مذاکرات را ترک کند. 

وی رأی‌دهندگان خواست از دولت او در برابر آنچه که او «برخورد تهاجمی» اروپایی‌ها با انگلیس خواند، دفاع کنند.

ترزا می دوشنبه به اسکای نیوز گفت: «ما برای مذاکرات درباره توافقی که شرایط مناسبی داشته باشد، اینجا هستیم، اما همانطور که قبلا گفتم توافق نکردن بهتر از توافق بد است. ما باید برای خارج شدن از مذاکرات آماده باشیم.»

نخست وزیر انگلیس در ادامه این مصاحبه، که قرار است مشروح  آن روز سه‌شنبه پخش شود، توضیح داد: «آنها (اروپایی‌ها) موضعی تهاجمی در مذاکرات اتخاذ کردند که فقط یک دولت قوی در انگلیس می‌تواند جلوی آن‌ها بایستد.»

می افزود: «اگر ما در پنج سال آینده موفق نشویم، رونق اقتصادی ما آسیب خواهد دید، کار و سطح زندگی تهدید خواهد شد و با آنها امنیت و آرامش فکری خانواده‌های زحمتکش نیز به خطر خواهد افتاد.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار