درخواست مجمع پارلمانی ناتو از کشورهای عضو برای حمایت از پیوستن گرجستان

مجمع پارلمانی سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از کشورهای عضو تقاضا کرد از تلاش گرجستان برای پیوستن به این سازمان حمایت کنند.

 به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا ، مجمع پارلمانی ناتو روز دوشنبه از دولت های عضو این سازمان خواست پیش از پایان اجلاس چهار روزه کنونی در تفلیس پایتخت گرجستان، از تلاش گرجستان برای پیوستن به ناتو حمایت عملی و سیاسی قوی به عمل بیاورند.

مجمع پارلمانی ناتو در بیانیه ای از دولت های عضو ناتو تقاضا کرد شرایط پیوستن گرجستان به این سازمان را تسهیل کنند. در این بیانیه تلاش های بیشتر برای حمایت از گرجستان از جمله برگزاری رزمایش های مشترک به منظور تقویت توانمندی های دفاعی این کشور و ارتقای توانمندی گرجستان برای مواجهه با خطرات بیرونی تقاضا شده است.

پائولو آلی رئیس مجمع پارلمانی ناتو گفت: پیوستن مونته نگرو به ناتو برای گرجستان حائز اهمیت بالایی است، چرا که نشان می دهد ناتو از پیوستن اعضای جدید کاملا استقبال می‌کند. وی تاکید کرد هیچگونه فشار خارجی نمی تواند مانع از همگرایی بیشتر این کشورها با ناتو شود. 

گئورگی مارگولاشویلی رئیس جمهور گرجستان که در نشست مجمع پارلمانی ناتو شرکت کرده بود بر اراده کشورش برای پیوستن به این سازمان تاکید و ابراز امیدواری کرد ناتو با پیوستن گرجستان قوی تر از قبل شود.

این نشست که روز جمعه در تفلیس شروع شد در تاریخ شش دهه ای خود تنها پنجمین باری است که خارج از خاک کشورهای عضو ناتو برگزار می شود. 

مجمع پارلمانی ناتو شامل نمایندگان 28 کشور عضو است و نمایندگان یا ناظرانی از کشورهای همکار، پارلمان اروپا و برخی دیگر پارلمان ها نیز در آن مشارکت دارند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار