افزایش ۹۰ درصدی کشفیات انواع مواد مخدر در آذربایجان غربی

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی از کشف ۲ هزار و ۷۰۳ کیلو مواد مخدر در در دوماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛سرهنگ کریم اکبری در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در 2 ماه گذشته 2 هزار و 703 کیلو و 897 گرم مواد مخدر در این استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 90 درصد افزایش یافته است که در این مدت 16 شبکه توزیع و تهیه مواد مخدر شناسایی و متلاشی شده که این میزان نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش داشته است.
وی افزود: تعداد چهار هزار و 296 قاچاقچی، معتاد و توزیع کننده مواد مخدر نیز در 2 ماه نخست سال در این استان دستگیر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 56 درصد افزایش یافته است و در این مدت تعداد 156 هزار و 498 عدد قرص روانگردان کشف شده است،
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: بیشترین نوع مصرف مواد مخدر در این استان را شیشه و کمترین مصرف آن را تریاک است که میزان مصرف مواد مخدر از نوع گراس و حشیش در سال جاری نسبت به سال 95 افزایش جزعی داشته است.
سرهنگ اکبری  گفت: رده سنی مصرف کنندگان مواد مخدر مرد این استان حداقل 26 تا 35 سال و حداکثر 46 تا 65 سال و در مورد زنان نیز حداقل 16 تا 26 و حداکثر 26 تا 35 سال است و در این استان تعداد 67 هزار نفر معتاد وجود دارد که از این تعداد چهار هزار و 500 نفر معتاد متجاهر هستند.
وی افزود: استان آذربایجان غربی زمانی در رده چهارم از نظر شیوع اعتیاد قرار داشت و در زمان حاضر بین استان های مختلف کشور به رتبه 22 رسیده است.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.