"چیماکی" خوراکی مشابه دُلمه در کشورهای اسلامی+ تصاویر

فصل دلمه‌های برنجی در شهر باستانی و مسلمان‌نشین کاشغَر در چین فرا رسیده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوآ؛ همزمان با برگزاری جشنواره قایق اژد‌ها (۳۰اُم ماه مه) در شهرهای مختلف چین، مسلمانان اویغور و دیگر اقلیت‌های قومی در شهر کاشغَر واقع در استان سین کیانگ با طبخ و سرو دلمه هایی موسوم به "چیماکی" به استقبال از این جشن باستانی می‌روند.



"چیماکی" خوراکی شناخته شده در چین و ژاپن است. این غذا ترکیبی از برنج پخته شده، مربای گل سرخ یا مربای انجیر و یا ماست است که در برگ بامبو یا خیزران پیچیده و سرو می‌شود.

بر اساس طب چینی، این خوراک تقویت‌کننده کبد و معده است؛ بنابراین در تمامی ایام سال مصرف می‌شود، ولی زمان اصلی تهیه و فروش آن در پنجمین روز از ماه پنجم سال چینی است که همزمان با جشنواره قایق اژد‌ها و بزرگداشت "کوتسوگن"، از جنگجویان اساطیری محبوبیت بیشتری می‌یابد.



فروش چیماکی در این برهه از سال افزایش می‌یابد. بسیاری از گردشگرانی که برای تماشای رقابتهای قایق اژد‌ها به کاشغر می‌آیند، در وعده‌های مکرر این خوراک را تهیه می‌کنند. به گفته فروشندگان محلی درآمدی که از فروش چیماکی حاصل می‌شود بیش از ۳۰۰ دلار در روز است.



چیماکی خوراکی چینی است که از محبوبیت بالایی در میان مسلمانان این کشور برخوردار است. این خوراک شباهت زیادی به دلمه برگ مو که در کشورهای اسلامی خاورمیانه رایج است، دارد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار