اردبیل؛

برداشت 250 هزار تن گندم از اراضی شهرستان بیله‌سوار

فرماندار شهرستان بیله سوار گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های به عمل آمده، در سال جاری 250 هزار تن گندم از ارضی شهرستان بیله‌سوار برداشت می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، آرام حلیم افزود: بیش از 100 هزار هکتار از اراضی بیله سوار باتوجه به بارش‌های اخیر سال جاری در وضعیت مطلوبی قرار دارد که 20 هکتار آن بصورت آبی و 90 هکتار از این اراضی ها بصورت دیمی کاشت گندم صورت گرفته است .

وی افزود: طی جلسه‌ای با حضور تعاونی‌ها، غله، استاندارد و نماینده سازمان جهاد کشاورزی استان صورت گرفت، برداشت گندم بصورت تدریجی از 20 خرداد ماه سال جاری در این شهرستان آغاز می شود.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار تصریح کرد: از کشاورزان شهرستان بیله سوار تقاضامندیم در برداشت گندم خود هیچ عجله ای نداشته باشند و گندم‌های خود را به تدریج و با هماهنگی غله و تعاونی‌ها نسبت به ظرفیت خرید برداشت‌های خود انجام دهند.

حلیم از خرید تضمینی گندم در این شهرستان خبرداد و افزود: 11 مرکز خرید همزمان با برداشت گندم در این شهرستان فعال خواهد بود و کشاورزان می‌توانند با مراجعه به این مراکز خرید گندم‌های خود را تحویل دهند.

وی یادآور شد: باتوجه به اینکه ظرفیت سیلوهای گندم مطمئنأ درشهرستان بیله سوار به 250 هزار تن نمی‌رسد لذا کشاورزان بدون اینکه عجله‌ای داشته باشند و به تدریج برای تحویل گندم‌های خود به مراکز خرید و سیلوها مراجعه نمایند.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار از استقرار نیروهای امدادی و عوامل حریق در 17 نقطه از شهرستان بیله سوار خبر داد و افزود: با توجه به اینکه سال گذشته شاهد آتش سوزی برخی از مناطق اراضی دیمی گندم دراین شهرستان بودیم لذا تصمیم براین شد که در 17 نقطه از این شهرستان به صورت آماده باش نیروهای حریق و عوامل امدادی آتش سوزی مزارع مستقر نماییم .

حلیم افزود: تمامی خودروهای آتش نشانی شهرستان بیله سوار و ده‌ها تراکتور در 17 نقطه از شهرستان اردبیل بطور 24 ساعته آماده حریق و امداد رسانی به هرگونه آتش‌سوزی در مزارع گندم می‌باشد که نیروهای هلال احمر با چادرهای که دراین مناطق برپا کرده‌اند برای هرگونه مصدومیت و کمک رسانی به کشاورزان آماده خدمات رسانی در شهرستان بیله سوار می‌باشند.

وی با ابراز امیدواری از بابت اینکه امسال نیز نسبت به سال گذشته شاهد بیشترین برداشت گندم از اراضی شهرستان بیله سوار باشیم، عنوان کرد: امیدواریم با همکاری خوب کشاورزان بتوانیم بدون اینکه عجله‌ای داشته باشیم امسال هم بصورت برنامه ریزی شده برای برداشت گندم و خرید تضمینی آن عمل کنیم و شاهد رضایتمندی کشاورزان زحمتکش دراین شهرستان باشیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.