حریرچی در نشست خبری مطرح کرد؛

اعتباربخشی درآمد بیمارستان ها را کم و زیاد می کند

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: اعتبار بخشی سبب افزایش و یا کاهش درامد های کادر پزشکان و بیمارستان ها می شود‌.

اعتباربخشی درآمد بیمارستان ها را کم و زیاد می کندبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ایرج حریرچى قائم مقام قائم مقام و سخنگوى وزارت بهداشت در نشست خبرى که صبح امروز در این وزارتخانه برگزار شد، در خصوص اعتباربخشی بیمارستان‌های کشور اظهار کرد: با انجام طرح اعتباربخشی بیمارستان‌ها این مراکز سطح‌بندی شده که تأثیر زیادی در درآمد بیمارستان‌ها و حتی تعرفه پزشکان دارد و در این طرح فرآیند محور بودن یکی از مسئله‌های مهم وزارت بهداشت است، بطوریکه از میان ۹۰۰ سنجه ۱۴۶ سنجه مربوط به ایمنی بیماران و رضایت آن‌ها از خدمات پزشکی است.

حریرچی بیان کرد: اعتباربخشی امسال درون داده است و مراکزی که فرآورده‌هایشان باعث آسیب به محیط‌زیست می‌شوند در این طرح حتماً سنجیده شده و درجه‌شان تحت تأثیر مستقیم این مسئله قرار می‌گیرد و نتایج این اعتباربخشی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در برخی از کشور‌ها عفونت بیمارستانی یکی از مسائل مهم بوده و حتی مراکز درمان سرپایی نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، افزود: در یک کشور نه چندان پیشرفته در آمریکای جنوبی نه تن‌ها بیمارستان‌ها بلکه مراکز درمان سرپایی نیز مورد ارزیابی قرار گرفته و این مسئله به اطلاع مردم آن کشور رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت تأکید کرد: تا قبل از این دوره وزارت بهداشت در طی ۹۰ سال ۸۰ هزار تخت بیمارستانی ساخته که در طی ۴ سال اخیر دولت ۲۶ هزار تخت تحویل بیمارستان‌ها داده و بیش از یک، سوم از تخت‌ها بازسازی شده، همچنین ۸۰ درصد بیمارستان‌ها نوسازی شده است و ۴۵ هزار تخت از لحاظ هتلینگ بازسازی و ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع فضای بیمارستانی نوسازی شده است.

وی ادامه داد: اصلاح درون‌داده‌ها یکی از اقدامات مهم در طرح اعتباربخشی بیمارستان‌ها بوده و این کار سبب ارتقای کیفیت رضایت می‌شود و بیمه‌ها با تأمین منابع جدید و استفاده صحیح از منابع و تعیین منابع جدید پایدار در حوزه سلامت و همچنین حفاظت از محیط‌زیست در مورد پساب‌ها از دیگر کارهای مهم وزارت بهداشت در طرح اعتباربخشی بیمارستان‌ها محسوب می‌شود.

حریرچی با بیان اینکه فرآورده‌هایی که بطور مستقیم به مردم آسیب می‌ز‌نند سبب کاهش درجه بیمارستان‌ها می‌شود، تصریح کرد: ما از لحاظ پزشک در حوزه سلامت کمبود نیرو داریم و نیروهایمان نسبت به تخت‌های موجود از کمبود نیروی انسانی برخورداریم، اما خوشبختانه از لحاظ توزیع با مشکل زیادی روبرو نیستیم.

وی اظهار کرد: لزومی ندارد که در تمام ساعات شبانه‌روز بخش‌های مختلف اورژانس پر از بیمار باشد که در مورد کمبود نیروی انسانی باید یک ساماندهی صورت بگیرد.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه همه اقشار در حوزه بهداشت و درمان مشغول به خدمت هستند و مورد احترام قرار دارند، افزود: تجمعات خیابانی زیبنده قشر تحصیلکرده دانشگاهی نیست و ما باید مسائل خود را با گفتمان برطرف کنیم و به نظر من گروه‌های مختلف، نظرات، اعتقادات و مصالح متفاوتی دارند و همه آن‌ها بایت به تولیت اعتماد کنند، زیرا تولیت از لحاظ قانونی و اخلاقی مجری اجرای کار‌ها است و تعهداتی دارد که با نظر گرفتن مصالح مردم و گروه‌های مختلف باید به انجام برساند.

وی ادامه داد: قانون آزمایشگاه‌های کشور در سال ۶۷ به تصویب رسید و در این زمینه دو تن از معاونان آموزشی از منصب عزل شدند و اینکه در فضای مجازی ذکر شده است که افراد لیسانسه در آزمایشگاه‌های کشور مشغول به کار هستند مطلب کذبی است، زیرا افرادی که دارای PHD بوده و دوره‌های دو تا سه ساله را برگزار کرده و امتحان ورودی و خروجی‌شان را داده‌اند در منصب آزمایشگاه مشغول به کار و فعالیت هستند.

حریرچی بیان کرد: بسیاری از افراد که دارای دکترای علوم بالینی بوده از دهه ۷۰ در آزمایشگاه‌های کشور مشغول به فعالیت هستند که این مسئله نکته عجیب و غریبی نیست.

وی یادآور شد: در طی این مدت باقی‌مانده تا پایان دولت یازدهم مجموعه وزارت بهداشت تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات هر چه بهتر به مردم در حوزه سلامت انجام می‌دهد و در این راستا بر طبق برنامه ششم و دو تبصره در بودجه که رییس جمهور آن را اعلام کرده وزارت بهداشت آمادگی دارد که با هر تیمی کار کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.