کرمان؛

طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی آغاز شد

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی جنوب کرمان گفت: طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه ماه مبارک رمضان از روز گذشته آغاز شد.

طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی آغاز شدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ مطهره مختاری رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان گفت: 14 اکیپ در هفت شهرستان این منطقه بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی نظارت می کنند.

وی افزود: طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه ماه مبارک رمضان از روز گذشته  آغاز شد و توسط اکیپ‌های ثابت و سیار دامپزشکی به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: با توجه به افزایش عرضه و تقاضای فرآورده‌های خام دامی در ماه مبارک رمضان، نظارت‌ ادارات دامپزشکی جنوب کرمان بر واحدهای تولید، فرآوری و عرضه فرآورده‌های خام دامی تشدید می‌ شود.

وی گفت: مصرف مواد غذایی فاسد می تواند سبب بروز بسیاری از مشکلات متابولیکی و مسمومیت ها در انسان شود، لذا شهروندان فرآورده های دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و مورد تایید دامپزشکی تهیه و همچنین به تاریخ تولید و انقضاء درج شده روی محصولات توجه کنند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان گفت: 900 مرکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در جنوب کرمان تحت نظارت دامپزشکی این منطقه است و در هر شهرستان در 2 نوبت صبح و عصر بازرسی می شوند.

وی اظهار کرد: مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در زمینه عرضه فرآورده‌های خام دامی به شماره 1512 گزارش کنند و با متخلفان و تهدیدکنندگان بهداشت عمومی با هماهنگی مقامات قضایی برابر ضوابط و مقررات به شدت برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.