حسادت؛ دنده عقب زندگی را سرعت می دهد

انسان حسود، تمام فکر و ذهنش حسادت به دیگران است که این امر موجب بازماندن از برنامه ریزی های خود در راه رسیدن به موفقیت می شود.

اعظم ذوالفقاری روانشناس در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛با اشاره به اینکه  حسادت بر زندگی افراد تاثیر منفی دارد، اظهار کرد: شخص حسود باید توانایی ها،امکانات و داشته های خود را به صورت واقع بینانه مورد ارزیابی قرار دهد و بر مبنای آنچه که برخوردار است،برای ارتقاء جایگاه شغلی،معنوی،اجتماعی،اقتصادی خود تلاش کند،و خود را با دیگران مقایسه نکند.

وی افزود: حس حسادت بر فکر و دیدگاه افراد غلبه  می کند و به جای تلاش برای رسیدن به نقطه مطلوب، سعی می کنند با توسل  به شیوه های ناسالم و مانع تراشی، مسیر موفقیت دیگران را به بیراهه سوق دهند.
 
ذوالفقاری بیان کرد: یکی دیگر از تبعات حسادت،بغض و کینه است که می تواند باعث شکاف میان افراد و گاه به ضربه زدن و انتقام جویی های غیر منطقی تبدیل شود.
 
 این روانشناس گفت: انسان حسود  از برنامه ریزی های خود در راه رسیدن به موفقیت باز می ماند.
 
ذولفقاری گفت:شخص حسود بعد از مدتی به فردی منفعل تبدیل می شود که به جای تمرکز به زندگی شخصی خویش،به داشته های زندگی دیگران حسد می ورزد که متاسفانه نتیجه ای جز بیماری برای فرد ندارد.
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۰۸ خرداد ۱۳۹۶
هرکسی حسود باشه مطمئن باشه به هیچ جایی نمیرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۰۸ خرداد ۱۳۹۶
حسود بودن خیلی دردناکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۰۸ خرداد ۱۳۹۶
وای وای امان از حسودی
آخرین اخبار